Eesti e-kaubandus laieneb edukalt üle piiri

Eesti e-kauplused laienevad väga edukalt esimesena lähiriikidesse, kuid edu võtmeks on kvaliteetne logistika ja hea koostöö postiettevõttega.

Lisaks potentsiaalsete klientide arvu mitmekordistamisele on praegu parim aeg lõigata kasu naaberriikide kaugmüügi plahvatuslikust kasvust. Nii oli näiteks Soome otseturundusliidu (ASML) statistika kohaselt põhjanaabrite kaugmüügi korras müüdavate kaupade kogumaht 2012. aastal oli ligi viis miljardit eurot, kusjuures turg kasvab iga-aastaselt 15-20 protsenti ning üha populaarsemaks muutuvad rahvusvahelised e-poed.

Soome kullerfirma Matkahuolto esindaja Erkki Vehmani sõnul kasvas Soomes kogu e-kaubanduse maht eelmisel aastal 15% (sh nii teenused kui tooted) ning moodustab kogu jaekaubanduse mahust tänaseks juba 4%. Suurimaks trendiks peab Vehman C2C ostukeskkondi.

E-kauplustest ostavad soomlased enim elektroonikat (sh mobiiltelefone), riideid, toiduained, autovaruosi, raamatuid ja vaba aja kaupu.

Sedavõrd kiire turu kasv ja maksujõuliste klientide suur arv on muutnud ka Eesti e-poodide ärifookust.

„Võrreldes 2011. aastaga tegime 2012. aastal äri peamiselt Soome suunal, samas kui varasemalt oli tähtsamal kohal Rootsi,“ ütles LX Cosmetics tegevjuht Robin Lillandt.

„Meie müüginumbrid Soomes on kindlasti tõusnud ning nüüdseks oleme Soomes oma kosmeetika kaupadega edukamad kui näiteks Rootsis või Norras. See on osaliselt tingitud ka sellest, et oleme Soomes teinud rohkem turundust,“ lisas Lillandt.

„Võrreldes 2011.aastaga on meie positsioon Soome turul oluliselt paranenud. Seda eelkõige tänu pikaajalisele tööle ja positiivsele Soome meediakajastusele,“ ütles Karnaluksi tegevjuht Anton Baturin

„Soome-suunalise kaugmüügi tegemisel on kõige olulisemad kauba hind ja kiire tarne. Kliendid ootavad head hinna ja kvaliteedi suhet ja kiiret kohaletoimetamist – meie viime kauba Soome kohale 2-3 päevaga,“ ütles Lillandt.

„Tähtsaim on usaldusväärsus, kuna Eesti puhul on soomlastel umbusku, ning nende usalduse oleme pidanud välja teenima.  Oluline on pigem see, mida sinu kohta räägitakse, kui see, mida sa ise räägid. Kliendiga tema emakeeles suhtlemine ja probleemide kiire lahendamine tagavad klientide lojaalsuse,“ lisas Baturin.

„2013. aastalt ootame veel paremaid müügitulemusi. Aasta algus on näidanud, et käesolev aasta tuleb eelmisega võrreldes edukam nii Soomes kui Rootsis,“ ütles Lillandt „2013.aastalt ootame stabiilsust, et Soome turg ei langeks sarnaselt Eestis mõne aasta eest toimunuga ostutardumusse,“ lisas Baturin.

Üks olulisemaid lülisid Eesti e-poodidel välisturgudele jõudmiseks on usaldusväärne logistikapartner ehk reeglina postiettevõte. Logistikapartneri kaudu on võimalik tarnida kaup lähiriikidesse kohale 1-5 päevaga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara