Autor: Maarit Eerme • 15. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti e-kaubandus laieneb edukalt üle piiri

Eesti e-kauplused laienevad väga edukalt esimesena lähiriikidesse, kuid edu võtmeks on kvaliteetne logistika ja hea koostöö postiettevõttega.

Lisaks potentsiaalsete klientide arvu mitmekordistamisele on praegu parim aeg lõigata kasu naaberriikide kaugmüügi plahvatuslikust kasvust. Nii oli näiteks Soome otseturundusliidu (ASML) statistika kohaselt põhjanaabrite kaugmüügi korras müüdavate kaupade kogumaht 2012. aastal oli ligi viis miljardit eurot, kusjuures turg kasvab iga-aastaselt 15-20 protsenti ning üha populaarsemaks muutuvad rahvusvahelised e-poed.

Soome kullerfirma Matkahuolto esindaja Erkki Vehmani sõnul kasvas Soomes kogu e-kaubanduse maht eelmisel aastal 15% (sh nii teenused kui tooted) ning moodustab kogu jaekaubanduse mahust tänaseks juba 4%. Suurimaks trendiks peab Vehman C2C ostukeskkondi.

E-kauplustest ostavad soomlased enim elektroonikat (sh mobiiltelefone), riideid, toiduained, autovaruosi, raamatuid ja vaba aja kaupu.

Sedavõrd kiire turu kasv ja maksujõuliste klientide suur arv on muutnud ka Eesti e-poodide ärifookust.

„Võrreldes 2011. aastaga tegime 2012. aastal äri peamiselt Soome suunal, samas kui varasemalt oli tähtsamal kohal Rootsi,“ ütles LX Cosmetics tegevjuht Robin Lillandt.

„Meie müüginumbrid Soomes on kindlasti tõusnud ning nüüdseks oleme Soomes oma kosmeetika kaupadega edukamad kui näiteks Rootsis või Norras. See on osaliselt tingitud ka sellest, et oleme Soomes teinud rohkem turundust,“ lisas Lillandt.

„Võrreldes 2011.aastaga on meie positsioon Soome turul oluliselt paranenud. Seda eelkõige tänu pikaajalisele tööle ja positiivsele Soome meediakajastusele,“ ütles Karnaluksi tegevjuht Anton Baturin

„Soome-suunalise kaugmüügi tegemisel on kõige olulisemad kauba hind ja kiire tarne. Kliendid ootavad head hinna ja kvaliteedi suhet ja kiiret kohaletoimetamist – meie viime kauba Soome kohale 2-3 päevaga,“ ütles Lillandt.

„Tähtsaim on usaldusväärsus, kuna Eesti puhul on soomlastel umbusku, ning nende usalduse oleme pidanud välja teenima.  Oluline on pigem see, mida sinu kohta räägitakse, kui see, mida sa ise räägid. Kliendiga tema emakeeles suhtlemine ja probleemide kiire lahendamine tagavad klientide lojaalsuse,“ lisas Baturin.

„2013. aastalt ootame veel paremaid müügitulemusi. Aasta algus on näidanud, et käesolev aasta tuleb eelmisega võrreldes edukam nii Soomes kui Rootsis,“ ütles Lillandt „2013.aastalt ootame stabiilsust, et Soome turg ei langeks sarnaselt Eestis mõne aasta eest toimunuga ostutardumusse,“ lisas Baturin.

Üks olulisemaid lülisid Eesti e-poodidel välisturgudele jõudmiseks on usaldusväärne logistikapartner ehk reeglina postiettevõte. Logistikapartneri kaudu on võimalik tarnida kaup lähiriikidesse kohale 1-5 päevaga.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757