Baltika kahjum vähenes ligi poole miljoni võrra

Baltika teatas täna esimese kvartali puhaskahjumiks 603 000 eurot. Võrreldes eelmise aasta 1,04 miljoni euro suuruse kahjumiga suudeti seda  vähendada 42%.

Baltika esimese kvartali müügitulu oli 13,18 miljonit eurot. Ärikahjum vähenes 790 000 eurolt 527 000 euroni. Puhaskahjum aktsia kohta vähenes 0,03 eurolt 0,02 euroni.

Baltika teatel suudeti parem tulemus saavutada tänu seitsmeprotsendilisele müügikasvule ja seda olukorras, kus müük oli aasta esimestel kuudel võrreldes 2012. aastaga kõikuvam ja ilmastiku mõjutuste suhtes tundlikum. Firma kinnitusel mõjutas pea kõiki moekaubanduse ettevõtteid märtsis tavapärasest külmem ilm, mis tarbijate kevadrõivaste ostuvajadusi vähendas või edasi lükkas. Samas olid kvartali alguskuud jaanuar ja veebruar tugevad ja ootuspärase müügiga.

Baltika jaemüük kasvas kõikides Balti riikides: Eestis 17%, Lätis 9% ning Leedus 6%. Ukrainas ja Venemaal müük küll langes, kuid see oli tingitud müügipinna vähenemisest ning müügiefektiivsus kasvas kõikidel Baltika turgudel, saavutades keskmiseks näitajaks 8%.

Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes tõusis brutokasumi marginaal 0,2 protsendipunkti. Samuti avaldas positiivset mõju jätkuv kontroll kulude üle: opereerimiskulude suhe müügitulusse paranes kaks protsendipunkti, ulatudes 55%-ni.

Swedbank ootas Baltika esimese kvartali müügitulule neljaprotsendilist kasvu, 13,2 miljoni euroni. Puhaskahjumiks prognoosis pank 0,5 miljonit eurot. Swedbank soovitab Baltika aktsiat müüa ning hinnasihiks on 0,66 eurot.

Osale arutelus

  • Rainer Saad

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara