Kaubamaja muutis ennast efektiivsemaks

Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov rääkis, et 2011. aastal hakkasid nad efektiivistama ennast, korrastades tööülesanded ja keskendudes edukatele kaubagruppidele

Ostov rääkis, et Kaubamajas on kehtestatud kolm erinevat hinnaklassi. „Me ei soovi pakkuda enda klientidele kiirmoe hinnaklassi vaid meil on brändid jaotatud keskmine, kõrgem ja luksus klass vahel,“ kinnitas Ostov. Lisades, et meie eesmärk on pakkuda parimaid brände erinevatele sihtgruppidele.

Kaubamaja sihtkliendiks on turundusdirektori sõnul lähiümbruses elav linnanaine, kelle vanus on 25-65 aastat ja tema sissetulek on keskmine või sellest kõrgem. „Kaubamaja on kõikidele, mis on turundajale kõige suurem õudusunenägu,“ ütles Ostov.

Lisaks tegeleb Kaubamaja eraldi absoluutsesse tippu kuuluvate klientidega, tehes neile eripakkumisi. „Kui klient ostab meilt x summa eest kaupa, siis teeme talle spetsiaalse pakkumise või kutsume 1-2 korda aastas just neile mõeldud üritustele,“ sõnas Ostov. Lisades, et kui klient ostab ainult lastemaailmast või ilumaailmast, siis saab ta selle valdkonna pakkumisi.

2011. aastal alustas Kaubamaja töö efektiivsemaks muutmist, millega nad soovisid olemasolevaid osakondasid restruktureerida, et kõik keskenduksid sellele tööle, mis kuulub nende vastutusvaldkonda. „Sellel perioodil võeti vastu otsus, et tegeleme ainult nende kaubagruppidega milles oleme tugevad ja edukad. Seega loobusime noorte-, digi- ja spordimaailmast,“ kinnitas Ostov.

Ostovi sõnul on nende kõige suurem mure see, et kliendid peavad neid kalliks. See selgub ka TNS Emori kaubanduskeskuste hinnakuvandi uuringus 2010 ja 2012. „Viimasel aastal oleme klientidele kuvanud erinevas hinnaklassis tooteid koos hindadega, et kliendid tajuksid seda, mida me pakume,“ ütles Ostov. „Tegeleme selle info kuvamisega jätkuvalt ka edasi.“

„Lähiaastatel tahame noortele kuvada teravamat kommunikatsiooni, sest nemad on tulevikus meie kliendid ja me ei soovi nende visuaalselt pildilt ära kaduda,“ tõi Ostov näite selle kohta, et kuidas tuleb tegeleda erinevate sihtrühmadega. Ostovi sõnul ei ole noortel seda tunnet, et näed vana hea Kaubamaja, nagu võib tekkida Eve Kivil, kes oli ka Kaubamaja reklaamnägu.

Tallinna Kaubamajal on 15000 ning Tartus 7000 ruutmeetrit. 2012 aastal oli müügitulu ruutmeetri kohta 290 eurot kuus ning Kaubamaja külastas 13,8 miljonit inimest. Töötajaid on kokku 650 inimest, kellest ca 400 on teenindajad ning lettidel on üle 400 000 erineva toote. 2012. aasta auditeeritud käive oli 86,3 miljonit eurot.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara