Autor: Maarit Eerme • 28. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Renault tehas läbib uuenduskuuri

Prantsusmaal, Douai’s asuv Georges Besse’ tehast uuendatakse, kuhu investeeritakse 420 miljonit eurot.

Tehase tegevus on Renault grupi strateegiline plaan. Selle tehase osana uuendab Renault oma tööstusbaasi ning investeerib Douai tehasesse 420 miljonit eurot. Eesmärk on ehitada viis keret samal liinil täites samal ajal kõrgeima soorituse standardeid.

Tehasele on tõsine väljakutse ehitada 2014. aastal Espace’, Laguna (universaalkere ja luukpära) ja Scénic’u (pikk ja lühike kere) järeltulijaid. Renault grupi asepresident ning tootmis- ja tarneahelate juhataja Thierry Bolloré ütles: „Tehase eesmärk on liikuda uude esindusautode segmenti ning toime tulla ennenägematu mitmekesisusega. See muudab meid turukõikumistest sõltumatuks ning palju tõhusamaks.“

Douai tehas valmistub üleminekuks ühesuunalisele “standardile” (s.t tööd ainult ühe liiniga). Ühesuunaline tegevus on strateegiline valik, mis muutub ühiseks standardiks kõikidele Renault grupi tehastele Lääne-Euroopas (Prantsusmaa, Hispaania, Sloveenia). See võimaldab tehastel kergemini kohaneda kõikuva nõudlusega ning kiiremini reageerida, nõudes samal ajal suuremat paindlikkust. Seda eesmärki silmas pidades on Douai tehas kärpinud võimsust, et kohaneda turu struktuurse langusega, kuid lõppeesmärgiks on siiski tõsta toodangu taset kõrgemaks, kui see on täna.

Tänu tehnikaosakonna suurepärasele tööle suudetakse ohjata erinevatesse tootesegmentidesse kuuluvate sõidukite ehitust. Tehnikaosakond on kujundanud mitmetele Renault ja Nissani perekonda kuuluvatele autodele omaseid standardiseeritud ehitusdetaile. See uus lähenemine masinaehituses puudutab üha enam sellesse valikusse kuuluvaid sõidukeid. Tööstuse seisukohast on niisuguse lähenemise tulemusi näha montaažitööde järjestikusel jagamisel.

Väljakutse nii tööstusele kui ka inimestele

2011.a. suvel alustati tööstusbaasi mugandustöid, et vastu võtta viie uue sõiduki kered. Hetkel käimasolevast tööst märkimisväärse osa hõlmab enda alla uue stantsimistehnoloogia tutvustamine:

Kuumstantsimine: esimene Renault grupis. Selle tehnoloogia abil saab kaalu vähendada, kuna lehtmetall on õhem (seega ka CO2 emissioon on väiksem). Samal ajal paraneb ohutus, kuna materjal omandab protsessi käigus samasugused kõrgetasemelised mehaanilised omadused nagu karastatud terasel: tugevuse ja elastsuse.  Plastmassiüksuse laiendamine: kaks uut pressi ja uus montaažiliin. Douai suurendab selle üksuse toodangut, kuna märkimisväärne osa sellest eksporditakse teistesse Renault grupi tehastesse. Alumiiniumi stantsimine: kasutatakse esmakordselt Douai tehases. Selle tehnoloogia abil vähendatakse kaalu, seega ka CO2 emissioon on väiksem.

Suure tööna on veel pooleli olemasolevate töövahendite moderniseerimine.  Näiteks:

mõnede vahendite ja seadeldiste ümberseadistamine, eriti värvitsehhis, vahendite ümberkujundamine ja moderniseerimine, selleks et suurendada paindlikkust ja seega saavutada suurem toodete mitmekesisus. Keretsehhis uue liini juurutamine suurema toodete mitmekesisuse saavutamiseks.Viimases montaažitsehhis minnakse üle ühe liini (U-kujuline) tööle koos vajamineva logistikaga. Sel viisil läheb tehas üle täielikule komplekteerimisele juba montaažiprotsessi käigus: valmistatakse ette komplektid, mis asetatakse liini kõrvale otsekoheseks kokkupanekuks. See parandab nii ergonoomikat kui ka kvaliteeti. Tagamaks ruumikam töökeskkond ning parandamaks ohutusnõudeid on liiniäärsed alad jäetud vabaks.SHV programm, mille abil on võimalik töökoha kõrgust reguleerida, parendab töömugavust ergonoomika seisukohast lähtuvalt.

See tööstuslik väljakutse ei saa hakkama ilma personali pingutusteta: nõutavate oskuste arendamine on vajalik kogu tööjõule, et oleks võimalik uue tööstuskeskkonna kvaliteedipoliitika juurutamine. Douai tehase kvaliteediekspertiis juba vastab kõrgetele standarditele. Seda on selgelt ka tulemustest näha.  2012. aasta ADAC’i reitingute kohaselt on Scénic ja Mégane kohe premium brändide järel järgmised.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757