Autor: Maarit Eerme • 30. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Statoil sai Emori mainekate suurettevõtete pingereas 7. koha

TNS Emori läbiviidud suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu 2013. aasta pingerida juhib AS Swedbank ning esimese kaubandusettevõte AS Statoil Fuel & Retal Eesti paikneb 7. kohal.

Tulemused pärinevad TNS Emori iga-aastasest Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringust. Suurettevõtted reastati kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel.

Eesti mainekamad suurettevõtted mais 2013 (reastatuna kahe näitaja aritmeetilise keskmise alusel)

Swedbank ASRakvere Lihakombinaat ASEMT ASSaku Õlletehas ASTallegg ASTallinna Sadam ASStatoil Fuel & Retail Eesti ASSEB Pank ASA. Le Coq AS

Vaadates valdkondade keskmisi tulemusi, on näha, et keskmine maineindeks on 2013. aastal kõrgeim taas toiduainetööstusel, järgnevad kaubandus-, finants- ja sidesektor ning madalam indeks on energeetika-, tööstus-, transpordi- ja ehitussektoris.

Toiduainetööstuse ja kaubandussektori valdkonna keskmised on aastases võrdluses tõusnud. Finants- ja sidesektor ning energeetika-, tööstus-, transpordi- ja ehitussektoris on valdkonna keskmised jäänud aastases võrdluses stabiilseks.

AS Swedbank on olnud maineliidrite tipus juba kuuendat aastat (2008. a Hansapanga nime all) ning EMT ja Rakvere LK on esiviisikus olnud juba üle seitsme aasta. TOP 9-s on sees eelmise perioodiga võrreldes AS Saku Õlletehas ja AS Statoil Fuel & Retail Eesti.

Suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu metoodikast

Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise ja tugevusindeksi alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevusindeks on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega. Suhtumine aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.

Uuringus osales 2013. aasta aprillis–mais 988 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2012. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte hulgast, kokku 83 suurettevõtet.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757