31. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-pood nõuab pidevat panustamist

Suure ja pideva e-poe käibe kasvu oleme saavutatud järjepideva ning teadliku e-poe arendusse panustamisega. 2012. aastal kasvas e-poe käive lausa 70%.

Paar aastat tagasi teadvustasime, et nõudlus e-poe järele on olemas ja suureneb pidevalt, ning tõdesime, et selle ülesehitamisse, kujundamisse ja toodetesse tuleb panustada nii aega kui ka raha.

Elioni e-poel läheb hästi, sest meil on suur kaubavalik koos põhjaliku tooteinfoga, lihtne toodete leidmise ja võrdlemise võimalus, arusaadav ostuprotsess ja lühikesed tarne ajad.

Klientidele on esmatähtis võimalus valida erinevate toodete ja kaubamärkide vahel nagu tavapoes. Elioni e-poes on müügil umbes kolm korda rohkem tooteid kui meie tavapoodides.

Suure sortimendi juures on äärmiselt oluline jälgida, et toodete kohta esitatud info oleks kvaliteetne. Pilt peab tootega klappima, toote omadused, võimsus, mõõdud ja muud tehnilised näitajad peavad olema korrektsed ning andma kliendile teda huvitavat ja kasulikku informatsiooni.

Arvuti taga olles ei saa inimene ju kaupa käega katsuda ning peab ostuotsuse tegema puhtalt selle info põhjal, mis on veebi pandud.

Kaupmeestele on e-pood lihtne võimalus pakkuda laia tootevalikut, kuna ruum ei ole piiratud.

Kliendid aga hindavad mugavust, mis e-ostudega kaasneb. Kindlust lisab tellijatele õigus 14 päeva jooksul toode tagastada.

E-kaubanduse laienemise ja inimeste julguse kasvuga kaasneb loomulikult välismaiste veebipoodide populaarsuse kasv, kuid võrreldes nendega on Eestis tegutsevate e-poodide tugevused reaalne kohapealne klienditugi ja usaldusväärsus.

E-poodi peab olema mugav ja lihtne kasutada. Ei ole mõtet teha keerulist ja raskesti hoomatavat veebikeskkonda, kust midagi leida ja tellida on tülikas. Kui teha, siis korralikult – poolik lahendus ei ärata usaldust ega kutsu ostma. See võib tähendada kehva disaini, arusaamatuid nuppe ja kahtlase kvaliteediga tooteinfot.

Kliendi jaoks peab olema arusaadav, kus ta on, mida ta parasjagu teeb ning mis sellega kaasneb.

Samuti on abiks pidev tagasiside ehk kinnituskirja saatmine tellimuse õnnestumise kohta, võimalus kaubapaki teekonda jälgida ja teavitus kauba saabumisel.

Kaupmehed peaksid kindlasti küsima klientide tagasisidet ning sellest lähtuvalt tegutsema. Üks õige e-pood ei saa kunagi valmis.

14. juunil tutvustab Elioni e-kaubanduse ärijuht Jaanus Reinsalu "Kuidas e-pood ja tavakauplus panna rohkem müüma?" ja seda kõike Elioni näitel. Lisaks esinevad Veebiagentuur Fenomeni loovjuht Andres Laaspere ja analüütik Rain Benrot, kes annavad näpunäiteid selle kohta, et milline on kasutajasõbralik e-pood ning kuidas saab selle kaudu klientidele teha lisamüüki.

E-poe pidamisel ei ole vähetähtis ka kauba kohalevedu kliendile ja sellel teemal võtab sõna Eesti Posti Baltikumi logistikateenuste müügijuht Marita Mägi. Lisaks on Eesti Posti kaasabil läinud paljud e-poes ka lähisriikidesse ning neil läheb seal väga edukalt.

Kui soovid kõigest sellest lähemalt kuulata, siis tule Kaubanduse hommikuklubisse Elioni "Kuidas panna e-pood ja tavakauplus üksteise müüki täiendama?" ning registreeruda saab otselingina SIIT.

Autor: Mart Laanemägi

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757