Baltimaade tarbijad eelistavad kohalikke poolkõvasid juustusid

Nii eestlastele kui ka Balti naabritele meeldivad kõige rohkem kääritatud poolkõvad juustud ning poes valitakse enamasti kodumaise tootja traditsiooniliselt lehmapiimast valmistatud juust, selgub Maxima poolt läbiviidud online-küsitlusest.

Uuringust selgus veel, et tootjamaa kõrval on ostuotsuse tegemisel olulisel kohal toote hind ja kvaliteet ning toote maitseomadused.

Võrreldes Läti ja Leeduga on juustutarbimine Eestis kõrgem – siin tarbitakse inimese kohta aastas keskmiselt 17 kilogrammi juustu, Lätis on vastav näitaja 13 ja Leedus 15 kilogrammi.

"Kui Eestis tarbitakse juustu paljude teiste Euroopa riikidega võrreldes rohkem, siis maitseelistustelt on siinsed tarbijad väga konservatiivsed," tõi Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid välja.

Uuringu tulemustest võib välja lugeda, et rohkem kui pooled lätlastest (54%) ja peaaegu pooled (47%) eestlastest söövad juustu peaaegu iga päev. "Leedulaste puhul vastas 47 protsenti, et tarbib juustu kahel kuni neljal päeval nädalas," ütles Erilaid.

Kõigis kolmes Balti riigis kasutatakse juustu kõige sagedamini võileivakattena ja suupistetena. Eestlaste valiku tipus troonib 62 protsendil juhtudest fermenteeritud poolkõva või kõva juust, 19 protsenti küsitlusele vastanutest eelistavad suitsujuustu ja 12 protsenti sulatatud juustu. Juustusortidest nimetasid Eesti tarbijad meeldivaimaks Edamit (38%), järgnesid mozzarella (11%), feta (8%) ja parmesani (7%).

Maxima korraldas tarbijate juustueelistuste tervikliku ülevaate saamiseks ning klientide ootustele vastava juustuvaliku koostamise eesmärgil kõigis kolmes riigis online-küsitluse, mille raames avaldas oma arvamust kokku ligi 4000 inimest. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara