Hinnapomm pani uksed kinni

Äripäeva Rikaste edetabelis olev ärimees Sulev Kodu sulges möödunud reedel oma viimase Hinnapommi poe ning taandus jaekaubandusest, põhjuseks kaubanduse muutunud ärimudelid.

“Hinnapommi ei ole enam. Nägemist,” lausus Glasmir OÜ juhatuse liige Tiit Lepp telefoni teel. Kui ajakirjanik kohe tagasi helistas, võttis toru juba teine mees, kes ütles, et juhatuse liige läks just koosolekule, ega osanud öelda, mis kell see lõpeb. E-kirjale jättis Tiit Lepp vastamata ning hiljem ei soovinud ta rohkem Äripäevaga suhelda.

Kommentaarideks jäi kättesaamatuks ka Sulev Kodu.

Kadaka tee poes pakiti asju

Tallinnas Kadaka tee 74b asuva poe müüja ütles telefonis, et pood on kinni. “Alates 31. maist on pood suletud, firma lõpetas oma tegevuse,” täpsustas ta.

Eile lõunal käis Kadaka teel asuvas poes veel vilgas toimetamine. Tõsi, midagi osta enam ei saanud, müüjad pakkisid viimaseid asju kastidesse. Kuhu need asjad lähevad ja mida nendega tehakse, ei osanud töötajad öelda. “Kulud olid suured ja tulusid ei olnud, ega siin ei ole midagi muud öelda,” ütles üks poemüüja äri lõppemise põhjuste kohta. 

Küsimusele, mis saab töötajatest, vastas ta, et töötajad on koondatud ning neile makstakse korralikku koondamistasu, sest tegu oli pikaajaliste töötajatega. Viimane tööpäev oli neil möödunud reedel.

Veel enne seda sai poest osta paljusid asju esialgsest hinnast poole soodsamalt. Mõne riideeseme sai kätte lausa ühe euroga ja mannekeenid maksid 25 eurot.

Algus ja lõpp Kadaka teel

Esimene Hinnapommi kauplus avati 1996. aastal just Tallinnas Kadaka teel. Selle poe otsustas ettevõtte omanik nüüd viimasena sulgeda.

Majandusaasta aruannetest selgub, et 2006. aastal äri veel õitses ning avati üks uus kauplus, neli kauplust koliti ümber uuematesse ja logistiliselt parematesse ruumidesse.

2006. aasta lõpu seisuga kuulus ettevõttele 76 kauplust üle Eesti.

Järgmisel aastal aga otsustas omanik neli ebarentaablit kauplust kinni panna, aasta lõpuks oli seega järel 72 kauplust.

Järgnevatel aastatel suhtutakse iga kaupluse potentsiaali ja prognoositavasse tasuvusse kriitilisemalt ning üritatakse oma tegevust ümber struktureerida, selgub aruannetest. Üritati kulusid kokku hoida ning suleti mitu kauplust, mis tõid kõige suuremat kahjumit.

Suurimad kuluallikad olid tööjõu- ja üürikulud, mis määrasid olulises osas, missugused kauplused tööd jätkavad.

Kiirmoe kauplusekette Reserved, Cropptown, Mohito ja House haldava LTT Retail Estonia OÜ juhatuse esimees Hendrik Ilja Pass ei osanud öelda, miks Hinnapomm oma uksed sulges. “Võib-olla läks nende ärimudel vett vedama. Ma ei ole nende asjadega kursis,” märkis Pass.

Odav kaup nõuab suurt külastajate hulka

“Kaubandus on valdavalt kaubanduskeskustesse liikunud. Kuna kaubanduskeskuses on ettekirjutatud kulumäär, siis on suhteliselt keeruline madalate hindadega kauplust üleval pidada,” lausus Pass.

Passi sõnul peaks selleks, et madalate hindadega saaks käivet hoida, külastajate arv olema päris suur. “Võib-olla Hinnapommi häda oligi selles, et kaubanduskeskustes ei olnud neil üldse kauplusi, ning siis ta jäigi kõrvale,” sõnas Pass.

Pass usub, et mingi osa kasutatud rõivaste poodide klientuurist säilib igal ajal. “Teatud grupp inimesi, kellele korduskasutamine on hästi oluline,” lausus Pass.

Hinnapommi kaupluseketi moto oli “Iga päev soodsad hinnad”. Kaubavalikus oli esikohal rõivad ja jalatsid, aga pakuti ka mänguasju, keraamikat, punutisi ja majapidamistarbeid.

KRONOLOOGIA

1996  avati esimene kauplus Tallinnas Kadaka teel
2006  76 kauplust üle Eesti
2007  72 kauplust üle Eesti
2008  47 kauplust üle Eesti, käive vähenes poole võrra
2009  28 kauplust, käive vähenes 59%
2010  10 kauplust
2011  7 kauplust
2012  olenevalt tarbimiskäitumisest otsustatakse, kui palju kauplusi veel suletakse
31. mai 2013 suleti viimane pood

Osale arutelus

  • Alyona Stadnik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara