Autor: Inga Jakobson • 5. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kui suured on ehitusmaterjalide poodide soodustused?

Suured ehitusmaterjalide jaeketid pakuvad äriklientidele erinevaid boonuslepinguid, mistõttu tasuks enne ostma asumist kaaluda, milline just enda vajadustele vastab.

Kui ehitusmaterjalidele on plaanis kulutada rohkem kui 9000 eurot kvartalis, siis tasub küsida kindlasti hinnapakkumisi kõigilt ja võrrelda. Aasta jooksul suuremas koguses tehtud ostud võivad mõnes poes siiski tähendada ka suuremat hinnaalandust või hoopis teistmoodi boonust.

Ärikliendiprogramm soosib suurema summa kulutajaid

“Bauhausi äriklientidele mõeldud ­ProfiMüügi programm annab ostuboonust – 10% summalt, kui klient on ostnud meie kaubamajast 12 kuu jooksul vähemalt 5000 euro eest,” rääkis Tallinna Bauhausi kaubamaja juhataja Priit Jamnes. Perioodi lõppedes on kogutud ostuboonust võimalik lunastada kas kinkekaardina või kantakse boonus kliendi arvele.

 “Samasugune süsteem on kasutusel ka teistes Bauhaus Euroopa kaubamajades,” põhjendas Jamnes ProfiMüügi programmi rakendamist. Tema arvates on programm ärikliendile selge, lihtne ja arusaadav. “Kogemused Euroopas näitavad, et see töötab hästi,” lisas Jamnes.

Bauhofil ja K-rautal on astmeline ostumahust sõltuv süsteem, astmete suurus ja sellega seotud allahindlusprotsent on aga erinevad.

 “Äriklientidele mõeldud Profiklubi kaart võimaldab sõltuvalt ostumahust progresseeruvat allahindlust,” selgitas Bauhofi turundusdirektor Britte Maidra.

Profiklubi kaardi väljastamise kriteeriumiks on tingimus, et viimase nelja kvartali ostusumma oleks käibemaksuta üle 2000 euro. “Kohe annab Profiklubi kaart püsiallahindluse 10%, sealt edasi suureneb protsent koos ostumahu kasvuga,” selgitas Maidra. Näiteks on 16% allahindluse saamise tingimuseks, et ostumaht kvartalis ületaks 9000 eurot.

“Suuremate ostude korral pöörduvad meie ärikliendid aga otse ärimüügi osakonda, kus siis ärikliendihaldur teeb personaalse pakkumise,” lisas Maidra. Ärikliendi haldureid on Bauhofil üle 30. 

K-Rauta püsikliendisoodustus algab 5 protsendist, kui kalendriaastas ületatakse 6400eurone ostumaht, siis saab hinnast 10% alla.

“Suurematel ettevõtetel on personaalsed kliendihaldurid, kes lepivad kliendiga kokku püsisoodustused,” ütles Rautakesko ASi ärimüügi direktor Madis Sander.

Personaalsem lähenemine

Optimera Estonia ASi ehk Ehituse ABC müügidirektor Sven Vesiku sõnul on neil ärikliente, kes ostavad regulaarselt vaid ühte kindlat toodet. “Sellisel juhul lepime selle toote hinna eraldi kokku,” lisas ta. “Püsikliendi soodustused algavad muidu 5 protsendist,” ütles Vesik, kuid rõhutas, et sõltuvalt toodetest ja ostumahust saab pood pakkuda erinevaid lisaallahindlusi. 

Siiski ei soovinud ta konkreetseid numbreid nimetada, selgitades, et ostumahust sõltuvat astmelist programmi neil ei kehti. Tema sõnul käib Ehituse ABC suurem osa müügist ärikliendile kliendihaldurite vahendusel ja personaalpakkumiste alusel. “Tänapäeval on konkurents tihe ning enamasti otsustab klient suuremate ostude korral hinnapakkumise põhiselt, üldjuhul võetakse hinnavõrdluseks pakkumine mitme ehitusmaterjalide müüja käest,” lisas ta.

Isiklik lähenemine kliendile

Ka Espaki kaubandusdirektor Ivar Pikk ütles, et eriti suuremate projektide puhul ei mängi püsikliendisoodustused niivõrd olulist rolli kui personaalne pakkumine. Ärikliendisoodustustest rääkides leidis ta, et pigem määrab soodustuse suuruse just toote- või kaubagrupp. “Mängib rolli ka see, kust ja mis hinnaga on kaup sisse ostetud,” lisas ta.

Espaki püsikliendisoodustused algavad 10 protsendist, seda nii eraisiku kui ka ettevõtja puhul. Erandiks on ärikliendi krediidiga tehtud ostud – nende puhul algab püsikliendisoodustus 8%.

“Ülempiir on umbes 25–30% kandis,” ütles Pikk, kuid tunnistas, et äriklientide vajadused on niivõrd erinevad sõltuvat projekti eripärast, et raske on tuua näitena konkreetseid numbreid. “Meie prioriteet on pikemad suhted, seega ei taha me kliendile pinget pakkuda olukorraga, kus ta peaks mingisuguseid mahtusid ja numbreid taga ajama,” selgitas Pikk.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757