Tarbijakaitse: hinnaerinevuse vastutuse peavad võtma juhid

Tarbijakaitseamet peadirektori Andres Sooniste sõnul peavad kaupluste saali- ja kassahindade erinevuse vastutuse võtma juhid, mitte süüdistama müüjaid.

Kokku kontrollisid inspektorid 84 müügikohta üle Eesti. Seekord keskendus kontroll suurematele kauplusekettidele, kus on ka varemalt rohkem rikkumisi olnud. Eksimusi tuvastas amet 35 kaupluses 63 tootel. 32 toodet muutusid kassas tarbija jaoks kallimaks, 31 toodet aga odavamaks kui saalis.

Suurima hinnaerinevuse tarbija kahjuks tuvastasid inspektorid Tallinnas Linnamäe teel asuvas Maximas, kus Gilette Fusioni raseerimisterade komplekt maksis hinnasedeli järgi 2,19 eurot, kassas kallines toode aga 16,10 euro võrra. Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks oli Rakvere Krooni Selveris, kus Premium Care’i mähkmed olid kassas 3,51 eurot odavamad (saalihind oli 15,50 eurot).

Võrreldes veebruarikuu kontrolliga on rikkumiste osakaal oluliselt kasvanud. Tookord eksisid hindadega 35 protsenti kontrollitud kauplustest. Seekord oli kõige rohkem hinnaerinevusi Maxima kauplustes, kus amet tuvastas rikkumisi lausa 40 tootel.

„Sedavõrd kõrge hinnaerinevuse protsent on ilmselgelt märk süsteemi nõrkusest ja mittetoimimisest ning vastutuse selle eest peavad võtma ettevõtete juhid, mitte müüjad ega saalitöötajad, keda reeglina süüdlaseks üritatakse teha. Tarbijakaitseameti hinnangul peaksid olukorra parandamisele jõuliselt kaasa aitama nii kaupmeeste liit kui ka turuosalised ise,“ ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Nõuandeid tarbijale

• Kui kassast läbi löödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.

• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.

• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

• Tea, et seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud soodsama hinnaga, kuigi hea tava kohaselt peaks see nii olema. Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara