Autor: Maarit Eerme • 14. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi lubab kaubad letile läbi tarneahela efektiivsuse

Rimi Eesti Foodi tarneahela juht Allar Kahju tegi uue tsentraalset planeerimis- ja varustamistarkvara kasutamise esimestest tulemustest kokkuvõtte.

Peamine otsus, miks Rimi otsustas kasutusele võtta pilootprojekti raames tsentraalse planeerimis- ja varustamistarkvara programmi, oli soov paremini planeerida toodete tellimist ning laovarusid. Nende jaoks on oluline lisaks tavakaupadele ka kampaanias olevate toodete eeldatava koguse ennustamine ja lettidel pideva olemasolu tagamine. „Kampaaniate planeerimisel tuleb täna manuaalselt jälgida tarnegraafikuid, kuid 83 kaupluse puhul on see väga keeruline,“ kinnitas Kahju. Lisaks ei võimalda tänane kasutusel olev mudel arvesse võtta piisavalt nõudlust mõjutavaid elemente, mis võimaldaks tagada suurema täpsuse koguste planeerimisel.

Pilootprojekti raames rakendatakse vastav tarkvara, mis võimaldab Rimil kaupluste tellimused suures osas automatiseerida. Täpsema ennustamise eesmärgil saab programmi määrata mitmeid tegureid, mis aitab prognoosida tellitavaid koguseid: kampaaniad, väljapanekud, kohalikud üritused, riiklikud pühad, tarnegraafikud jne. Tarkvara ise suudab aga arvestada ise ilma eelneva manuaalse sekkumiseta mitmete muude mõjuritega nagu näiteks toote hind, hooajalisus kannibalisatsiooni efekt jne. Siiski täielikku automatiseeritust tekitada ei ole võimalik – alati on vaja tsentraalsel planeerijal strateegiliste kaupade ja -kategooriate tarkvara poolt genereeritud tellimused üle vaadata ja lisada sellised mõjurid, mida arvuti ei näe. Sellisteks on näiteks ilm ja konkurentide tegevus.

„Tarkvara rakendamise eesmärk oli toodete saadavuse parandamine, mille läbi paraneb ka kauplustes toodete müük, keskmised laovarud võiksid väheneda ning kauplustes on vähem mahakandmisi,“ ütles Kahju. Ta kinnitas, et sedasi on võimalik muuta tegevus efektiivsemaks.

Kahju sõnul on nad pilootprojekti raames saavutanud kauplustes kaupade parema saadavuse, stabiilsuse laopäevades ning toodete mahakandmises. „Lisaks on kaupluste fookus suunatud rohkem müügisaali, mitte kaupade vastuvõtule,“ ütles Kahju. Eraldi omamoodi võit on ka see, et planeerijad saavad suunata oma fookuse tehniliselt tellimise protsessilt rohkem analüütilisele tegevusele – kuidas tarkvara edasi arendada ja milliseid võtteid kasutades tagada veelgi parem saadavus ja efektiivsus tööprotsessides.

Hetkel on programm pilootprojekti raames kasutusel, kuid Kahju sõnul on nad võtnud eesmärgiks seda rakendada kõikides kauplustes 2013. aasta lõpuks.

Programmi kasutusel on neil võimalus tagada stabiilsem kaubavoog ehk siis efektiivsem logistika. Lisaks on neil täpne sisend logistika ressursside planeerimiseks, milleks on töötunnid ja transport. Oluline võit tekib kindlasti ka meie hankijatel. Tarkvara võimaldab lõppjärgus kõikide toodete agregeeritud müügiennustusi jagada hankijatele läbi EDI süsteemide. See võimaldab ühelt poolt optimeerida laovarusid ning teiselt poolt tagada toodete olemasolu ka meie partnerite ahelas. Kahju sõnul aitab see kokkuvõttes vähendada kogukulusid varude ja kauba liikumise ahelas, suurendada teeninduse taset ning klientidel on lemmiktooted alati riiulitel.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757