Tarbijaga suhtlemine jätab ettevõttest hea mulje

Tarbijakaitseameti kaubandustalituse juhataja Anneli Nagel, et tarbijatele tasub anda alati rohkem infot ja rohkem selgitusi, kui ta esialgu ootaks, sest see jätab ettevõttes hea mulje.

Kaubanduse klubis rääkis Nagel, millised tingimused on tarvis ettevõttel märkida garantiitingimustesse ning mida see ettevõttele annab. Nagel tõi välja, et ettevõtjate jaoks on tähtis märkida müügigarantiile vähemalt 7 tingimust, mis on kohustuslikud. „Juurde võib lisada ka kitsendusi, mis välistavad garantiitingimuste katkemise.

Garantiitingimused:

  1. Müügigarantii andja nimi ja aadress;
  2. Isik, kelle poole garantiist tulenevate õiguste kasutamiseks tuleb pöörduda;
  3. Millised õigused garantii tarbijatele annab;
  4. Garantiist tulenevate õiguste kasutamise kord
  5. Garantii tähtaeg;
  6. Garantii kehtivusala;
  7. Selgitus, et lisaks garantiist tulenevatele õigustele on tarbijal ka muud seadusest tulenevad õigused.

Nageli sõnul kirjutab hea kaupmees viimase punkti tarbija jaoks pikemalt lahti ning informeerib, millised on tarbijale seadusest tulenevad õigused. „Kindlasti ei tohi tarbijale jätta eksliku muljet, et ta saab midagi rohkem, kui ta seda tegelikult ei saa,“ ütles Nagel.

Nageli hinnangul oleks mõistlik anda garantiitingimused iga tootega kaasa, et tarbijatel ei tekiks selle dokumendi puudumisel probleeme. Samuti ei ole mõistlik garantiitingimusi panna toote pakendile. „Tarbijal ei ole võimalik säilitada kõiki toodete pakendeid, mida ta ostab. Originaalpakend oleks mõistlik alles hoida vaid lameekraamide puhul,“ ütles Nagel selle kohta, kui garantiidokument on kinnitatud pakendile ja see nõuab ka originaalpakendi säilitamist.

Tarbijakaitseametil ei ole müügigarantii kohta näidisdokumenti, kuid nad vaatavad suurima hea meelega ettevõtte garantiitingimused üle, et see rahuldaks mõlemaid osapooli. Eelnev ülevaatamine on hea ka seetõttu, et ennetada võimalikke tekkivaid probleeme. „Ülevaatluse käigus võime anda ettevõttele näpunäiteid ning probleemide korral karistust ei kaasne. Kuid kui jõuame garantiitingimusteni ise, mis ei vasta seadustele, siis sellele võib karistus järgneda,“ kinnitas Nagel.

Nagel rääkis veel üle, et kui tootel garantiid ei ole, siis tarbijal on õigus esitada toote kohta pretensioon kahe aasta jooksul. „Sellisel juhul ei tohi toote peal olla ka ühte väikest viidetki selle kohta, et tootel on garantii,“ sõnas Nagel.

Kui garantii on lühem kui kaks aastat, siis võib tarbijale mainida, et garantii on näiteks 1 aasta, kuid pretensioonide esitamise õigus on 2 aastat. Nageli hinnangul jätab see ettevõttest hea mulje.

Tarbijakaitseameti viimased tähelepanekud olid, et kui toode on olnud garantiiperioodil remondis 10 ja 15 päeva, siis garantii pikeneb 25 päeva võrra. Samuti kui tarbijale antakse asendustoode, siis hakkab kehtima tootele garantii otsast peale, seega tarbijakaitseameti soovitus on kirjutada tšeki peale kuupäev, millal on asendustoode väljastatud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara