Tarbijaga suhtlemine jätab ettevõttest hea mulje

Tarbijakaitseameti kaubandustalituse juhataja Anneli Nagel, et tarbijatele tasub anda alati rohkem infot ja rohkem selgitusi, kui ta esialgu ootaks, sest see jätab ettevõttes hea mulje.

Kaubanduse klubis rääkis Nagel, millised tingimused on tarvis ettevõttel märkida garantiitingimustesse ning mida see ettevõttele annab. Nagel tõi välja, et ettevõtjate jaoks on tähtis märkida müügigarantiile vähemalt 7 tingimust, mis on kohustuslikud. „Juurde võib lisada ka kitsendusi, mis välistavad garantiitingimuste katkemise.

Garantiitingimused:

  1. Müügigarantii andja nimi ja aadress;
  2. Isik, kelle poole garantiist tulenevate õiguste kasutamiseks tuleb pöörduda;
  3. Millised õigused garantii tarbijatele annab;
  4. Garantiist tulenevate õiguste kasutamise kord
  5. Garantii tähtaeg;
  6. Garantii kehtivusala;
  7. Selgitus, et lisaks garantiist tulenevatele õigustele on tarbijal ka muud seadusest tulenevad õigused.

Nageli sõnul kirjutab hea kaupmees viimase punkti tarbija jaoks pikemalt lahti ning informeerib, millised on tarbijale seadusest tulenevad õigused. „Kindlasti ei tohi tarbijale jätta eksliku muljet, et ta saab midagi rohkem, kui ta seda tegelikult ei saa,“ ütles Nagel.

Nageli hinnangul oleks mõistlik anda garantiitingimused iga tootega kaasa, et tarbijatel ei tekiks selle dokumendi puudumisel probleeme. Samuti ei ole mõistlik garantiitingimusi panna toote pakendile. „Tarbijal ei ole võimalik säilitada kõiki toodete pakendeid, mida ta ostab. Originaalpakend oleks mõistlik alles hoida vaid lameekraamide puhul,“ ütles Nagel selle kohta, kui garantiidokument on kinnitatud pakendile ja see nõuab ka originaalpakendi säilitamist.

Tarbijakaitseametil ei ole müügigarantii kohta näidisdokumenti, kuid nad vaatavad suurima hea meelega ettevõtte garantiitingimused üle, et see rahuldaks mõlemaid osapooli. Eelnev ülevaatamine on hea ka seetõttu, et ennetada võimalikke tekkivaid probleeme. „Ülevaatluse käigus võime anda ettevõttele näpunäiteid ning probleemide korral karistust ei kaasne. Kuid kui jõuame garantiitingimusteni ise, mis ei vasta seadustele, siis sellele võib karistus järgneda,“ kinnitas Nagel.

Nagel rääkis veel üle, et kui tootel garantiid ei ole, siis tarbijal on õigus esitada toote kohta pretensioon kahe aasta jooksul. „Sellisel juhul ei tohi toote peal olla ka ühte väikest viidetki selle kohta, et tootel on garantii,“ sõnas Nagel.

Kui garantii on lühem kui kaks aastat, siis võib tarbijale mainida, et garantii on näiteks 1 aasta, kuid pretensioonide esitamise õigus on 2 aastat. Nageli hinnangul jätab see ettevõttest hea mulje.

Tarbijakaitseameti viimased tähelepanekud olid, et kui toode on olnud garantiiperioodil remondis 10 ja 15 päeva, siis garantii pikeneb 25 päeva võrra. Samuti kui tarbijale antakse asendustoode, siis hakkab kehtima tootele garantii otsast peale, seega tarbijakaitseameti soovitus on kirjutada tšeki peale kuupäev, millal on asendustoode väljastatud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara