Eesti veebipoodnikud sisenevad uutele turgudele

Eesti E-kaubanduse Liidu läbi viidud küsitlus kinnitab, et siinsed e-kauplejad on oma investeeringuplaanides julged ja plaanivad laienemist juba ka näiteks USA-sse ning Itaaliasse.

Lähema kolme aasta jooksul plaanivad 2/3 küsitlusele vastanud Eesti e-poodnikest laieneda või hakata tegutsema mõnes välisriigis. Valdavalt kavatsetakse vallutada küll lähiturge (Soome, Rootsi, Läti, Leedu), kuid küsitlusele antud vastustes olid esindatud ka USA, Inglismaa, Saksamaa, Hispaania, Venemaa, Itaalia, Norra.

Plaanitavate investeeringute mahtudes ollakse esialgu ettevaatlikud (ligi 60%) vastanutest prognoosib investeeringuid vahemikus 1000-5000 eurot, kuid üle 20% vastajatest plaanib lähiturgudel tegutsemise alustamisse paigutada  vahendeid 10 000-100 000 eurot ja rohkemgi.

E-sigarette müüva Elgery Group OÜ ja SKYsmoke kaubamärgi üks omanikest Oliver Lehtsaar avas oma ettevõtte laienemise plaane: „Tahame müüa SKYsmoke kaubamärki nii paljudes riikides kui võimalik. Hetkel on käimas  USA-s läbirääkimised, mis peaks andma usalduse kaubamärgi müügiks teisel pool suurt lompi. Meie kindel eesmärk on olla ka Euroopas kaubamärk nr 1.“.

Uutel turgudel tegutsemise eduks on kindlasti põhjalik turu-uuring ning veebipoodnike jaoks kõige olulisema asjana klientide usalduse võitmine. Lehtsaare sõnul tagab edu süsteemne hästi planeeritud tegevus ning õigete prioriteetide seadmine.

Küsitlust läbi viinud Eesti E-kaubanduse Liit on loodud 2008 aastal, et aidata kaasa Eesti e-kauplejate konkurentsivõime suurenemisele läbi koostöö erinevate riiklike ning teiste sidusorganisatsioonidega, osaleda e-kaubanduse maine kujundamisel läbi internetist ostlemise alase teadlikkuse ja usalduse kasvatamise ühiskonnas.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara