Kuidas saada tooted jaeketti?

Jaeketti saamine võtab aega, nõuab visadust ja suurt tähelepanu protsessi detailidele. Esimeseks proovikiviks on ühenduse saamine jaeketi ostujuhiga, mis võib aega võtta, kirjutab International Supermarket News.

Kui ettevõte saavutab läbimurde ja jaekett võtab toote sortimenti, peab selleks ajaks olema tagatud tarnekindlus, valmis toote turundusplaan ning astutud kõik toote edukat müüki tagavad sammud.

Siin on mõningad punktid, millele tasuks tähelepanu pöörata, kui on soov edukalt jaeketti pääseda.

Müük

Tootearendus on lõpetatud: jaeketil pole aega aidata ettevõtte tootearendust. See tähendab seda, et brändimine, pakendid ja strateegia peab olema valmis enne, kui soovite jaeketti siseneda.

Turundus: jaekett soovib näha, et ettevõte tegeleb toote turundamisega. Jaeketil peab olema võimalus müüa toodet, kuid rasket tööd nad sinu eest ära ei tee.

Akrediteering: ettevõttel peavad olema kõik toote kvaliteeti tõestavad sertifikaadid. Jaekett ei saa panna müüki ühtegi toodet, mis on vigane, halvaks läinud või ohtlik.

Konkureerimine omabränditootedega: jaekettide soov on müüa eelkõige omabränditooteid. Püüa välja mõelda neist erinev toode ja seejärel pane jaekett antud toodet müüa tahtma.

Logistika

Ühikud: jaeketid kasutavad toodete kohta ühikud. Kasuta seda ja ole nendega ühel tasemel.

Distributsioon (jaotus): jaekett soovib tellida 10 000 ühikut toodet ühte poodi või 25 ühikut 500 kauplusesse üle maa. Ettevõttena pead sa olema võimeline transportima mõlemat varianti ja tegema seda enda jaoks võimalikult efektiivselt.

Ülekauplemise riskid: ära kompa toote võimete piiril. Ei maksa vastu võtta liiga palju tellimusi, kui te neid täita ei suuda. Kindlasti ei soovi te jõuda jaeketi musta nimekirja.

Kontakt

Ostja: jaeketti sisenedes tee kindlaks, kes on antud kaupluse klient ja püüa just talle enda toodet müüa.

Näost-näkku: klientidega on kõige parem kohtuda näost-näkku ja vajadusel pakkuda ka tootenäidiseid. Kui kliendile posti teel näidiseid saata, võib ta toote ära unustada ning ost jääb sooritamata.

Näidised: igale kohtumisele jaekettidega võta kaasa piisav kogus näidiseid.

Leping

Prooviaeg: kui jaekett pole huvitatud pikast lepingust, paku välja toote proovimüük. See võib tähendada näiteks mõnda ühikut tooteid mõnes poes paar kuud. Samas võib see aidata maandada riske ketist lahkumiseks ilma suuremate kahjudeta.

Riiulipind: räägi jaeketiga kindlasti, millisele riiulipinnale toode pannakse, kui mitmesse poodi, kus need asuvad, kui palju tooteid igas poes on ja kui pikaks ajaks. See võib olla läbirääkimiste valupunkt.

Hind: ole hoolikas hinnaläbirääkimisel. Jaeketid tahavad toote hinda võimalikult madalaks suruda. Loe läbi kõik punktid ja vajadusel küsi juriidilist abi.

Eksklusiivsus: jaekett võib soovida ainult eksklusiivset lepingut. See tähendab, et poekett pakub rohkem abi toote turundamise osas ja müük ning logistika tehakse lihtsamaks. Kuid sellega võid riskida müügi ilmajäämisest teistes kettides. Kui sõlmid eksklusiivse lepingu, ole kindel, et see lõppeb ühe kuni kahe aasta jooksul.

Tagavaraplaan: mis juhtub siis, kui jaekett ei uuenda lepingut pärast kuuekuust prooviperioodi? Valmista ette edasine plaan igaks elujuhtumiks. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara