Autor: Maarit Eerme • 9. august 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Euronics International uuris tarbijate ostutrende

Euronics International läbiviidud tarbijate ostutrendide uuringust selgus, et tarbijad eelistavad elektroonikakaupade ostmiseks spetsialiseerunud elektroonikakauplusi.

2013. aasta juuli alguses esimest korda Tallinnas toimunud Euronics Internationali aastakoosolek, kus räägiti online ja offline kaubandusest, uutest tehnoloogiatest ja trendidest, tarbijaeelistustest Euroopas ning tehti ülevaade tulevikusuundadest. Sellele eelnevalt viidi läbi ka tarbijatrendide uuring, mis toimus aprill-mai 2013 9 riigis, kus online-küsitlusele vastas 8000 inimest.

Euronics Balticu kaubandusdirektor Martin Pedai ütles, et  lähiaastate elektroonikakaubanduse võtmesõnadeks on innovatsioon ja energiasääst. „Innovatsioon puudutab sisuliselt kõiki tootegruppe ning uute tehnoloogiate turule toomine on olnuline kõikidele tootjatele,“ kinnitas Pedai.

Euronicsi läbiviidud tarbijauuringu kohaselt eelistavad tarbijad multifunktsionaalseid telereid ning soetada perre mitu tahvelarvutit. Uuringust selgus veel, et tarbijad soovivad osta elektroonikakaupu pigem spetsiaalsetest elektroonikapoodidest, kui supermarketitest ning vaikselt kasvab ka e-kaubanduse osakaal. „Tarbijate ostueelistuste osas on määrav kaupade valiku suurus, pakkumiste rohkus ning heal tasemel klienditeenindus,“ rääkis Pedai. Lisades, et e-kaubanduse võtmesõnaks on usaldusväärsus. Uuringust selgub veel see, et 29% vastajatest otsustavad sobiliku toote valimise hinna alusel.

Pedai julgeb kinnitada, et Eesti Euronics on olnud heaks eeskujuks paljudele liikmesriikidele. „Seda nii infotehnoloogia arenduse, kui kaupluste toimimise poolelt ning meie toimiv püsikliendiprogramm on üks omapärasemaid,“ loetles Pedai.  Lisades, et ka nemad jälgivad huviga teiste Euronicsi liikmesriikide tegemisi.

Pedai sõnul esineb väga palju emotsionaalseid oste väikeste kodumasinate puhul, kuna need on odavamad. „Suurte kodumasinate (k.a. telerid) ostmisel tehakse põhjalikumalt eeltööd ning kaalutakse järelmaksu võimalusi,“ rääkis Pedai.

Aastakoosolekul anti märku, et Euronicsi keskorganisatsiooni soovist panustada ühtse Euronicsi kaubamärgi turundamisele ning liikmesriikide omavahelisele koostööle. „Uutele turgudele laienemine ei ole hetkel prioriteet,“ kinnitas Pedai.

Euronics International on rahvusvahelisel tasandil teisel turupositsioonil, kuid Pedai sõnul näitab aeg, kas saadakse käibe poolest esimeseks. „Peame tegema oma asju võimalikult hästi ning mitte keskenduma esikoha püüdmisele,“ rääkis Pedai. Lisades, et ümberringi vaadates on palju näiteid, kui minnakse suurte plaanidega turuosasid vallutama ning hiljem päädib see hoopis vastupidisega.

Euronics Internationiali aastakoosolekul  valiti uus juhatus ja määrati ametisse Euronics Internationali president ja peadirektor ning valiti aasta hankijad, kelleks said Panasonic, Intel, Sony, Miele, Groupe SEB.

Euronics Internationali esindab 30 riigis 11 tuhande kauplust, millede 2012 aasta kogukäive oli 17,6 miljardit eurot. Euronicsi kauplusi haldab Eestis Sandmani Grupi AS.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757