Bauhof ja K-Rauta plaanivad avada uusi kauplusi

Lisaks aasta lõpus Tallinna Mustika keskusesse rajatavale poele avab Eesti suurima turuosaga ehituskauplus Bauhof mitmeid uusi. Sarnane plaan on ka konkurendil K-Rautal.

Bauhofi juhi Mart Vau sõnul plaanivad nad rajada lähema aasta jooksul mitu uut kauplust.

Ettevõtte turundusdirektori Britte Maidra sõnul ei saa enne kliendilepingute allkirjastamist kommenteerida, millal ja kuhu uusi aia- ja ehituspoode tuleb. Ka seda on raske öelda, kui palju nende rajamisse investeeritakse või kui palju uusi töötajaid palgatakse, sest summad sõltuvad loodavate kaupluste arvust ja suurusest, märkis ta.

"Konkreetsete kaupluste investeeringuid ei soovi me kommenteerida, küll aga oleme ka varasemalt välja öelnud, et lähema kolme aasta investeeringute maht Eestis on ligikaudu seitse miljonit eurot. Kuna meil on kauplused neljas erinevas formaadis S, M, L ja XL, siis sõltub ka uute töötajate arv avatavate kaupluste konseptsioonidest," lisas Maidra.

Bauhofi tänavune käibe- ja kasumiprognoos on optimistlik. "Plaanis on avada uusi kauplusi ning olemasolevates igapäeva asju paremini teha, seega loodame kõvasti kasvada," selgitas Maidra. "Loodame, et saame Mustika keskuse kaupluse kiiresti avatud ja käima, nagu läks Keila ja Laagri omadega," lisas ta.

Mustamäele Mustika keskusesse rajatav Bauhofi kauplus annab tööd ligi 20 uuele töötajale.

Eelmisel aastal kasvatas Bauhof Eestis käivet 7,8%, firma aastakäive ulatus 97 miljoni euroni. Ettevõte teenis 1,08 miljoni eurose kasumi.

Paar nädalat tagasi ostsid Eesti investorid MyInvest Estoniast Bauhofi kõik aktsiad Rootsi erakapitalifondilt Askembla Growth Fund.

Bauhofi suurima konkurendi K-Rauta käive kasvas mullu samuti üle 7%, ulatudes 65,5 miljoni euroni. Samas sai K-Raute mullu 1,17 miljonit eurot kahjumit.

Käesolevaks aastaks prognoos aga optimistlikum. K-Rauta plaanib saavutada turuosa kasvu ning jääda kasumisse. Samuti avatakse tulevikus uusi poode.

"Meil on oma visioonid ja nägemused kauplustevõrgu arendamiseks, kuid ühtegi konkreetset lepingut sõlmitud veel ei ole. Protsessid sõltuvad läbirääkimistest partneritega. Millal ideed realiseeruvad – see on tänamatu ennustamine, aga plaanid on igal juhul olemas," sõnas ASi Rautakesko juht Alo Ivask.

Ehituse ABC kaubamärki omava Optimera Estonia ASi müügidirektori Sven Vesiku sõnul neil uusi kauplusi rajada plaanis pole. "Otsime laienemisvõimalusi, kuid hetkel konkreetset plaani ei ole. Tulevikus on see kindlasti mõeldav. Plaanid võivad tekkida ju üleöö," ütles Vesik.

Optimera Estonia käive kasvas eelmisel aastal 12%, olles 53,8 miljonit eurot ning ettevõte teenis 592 000eurose kasumi.

Espak Grupil, mis tegeleb lisaks ehitusmaterjalide müügile ka mööbli, freesprussmajade ja pakendi tootmise ning üldehitusega, pole samuti plaanis uute kaupluste avamisega Bauhofile konkurentsi pakkuda.

"Lähima aasta jooksul plaanis uusi kauplusi rajada ei ole. Kavas on laiendada olemasolevaid pindu Viadukti tänaval, kuid hetkel puudub meil selleks detailplaneering," lausus Espaki juht Arvi Liivik.

Espaki käive kasvas eelmisel aastal 11,3% ning oli 55,6 miljonit eurot. Kasumit teeniti 2,4 miljonit eurot, mis tähendas 35%-list kasvu võrreldes aasta varasemaga.

Osale arutelus

  • Marie Udam

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara