Fotoluks jõudis taas kasumisse

Kui Raivo Hein ja Erkki Raasuke möödunud aastal Fotoluksis suurosaluse omandasid, lubas selle kolmas omanik ja juht Assar Jõepera ettevõttele  aasta lõpuks juba positiivseid majandustulemusi. Mõeldud-tehtud, Fotoluks jõudiski kasumisse.

“Tõepoolest, 2012. aasta oli Fotoluksi jaoks üle aastate kasumiga lõppenud tegevusaasta. 2009. aastast kuni 2012. aasta alguseni oli ettevõte finantsilistes raskustes ning see peegeldus ka meie toonastes majandustulemustes. 2012. aastal oli ette­võte hästi kapitaliseeritud tänu uute aktsionäride (Erkki Raasuke, Raivo Hein) kaasamisele,” hindas möödunud aastat ettevõtte pikaaegne juht ja omanik Assar Jõepera.

Kui 2011. aastal vireles Fotoluks veel kahjumis, siis 2012. aastaks purjetas ettevõte kenasti plusspoolele. 2012. aasta müügikäive oli 2 miljonit ­eurot, mis oli 11,4% parem tulemus võrreldes 2011. aastaga.

“Fotoluksi edu taga on olnud õiged otsused pakutavate teenuste ja kaupade sortimendi kohta ning jätkuvalt 100% fotograafiline fookus. Ettevõttes on väga hea oskusteabega personal, kes suudab pakkuda lahendusi mis tahes fotograafiliste projektide jaoks,” seletas Jõepera ettevõtte edu tagamaid ja lisas, et ka head kliendid, kes nende oskusteavet hindavad ning nende teenuseid jätkuvalt kasutavad, on nende edu taga.

Raasuke ja Hein rahulolevad

Fotoluksi ühe omaniku Erkki Raasukese sõnul on ettevõttega läinud kõik nii, nagu oli plaanitud. “Kui aasta alguses või kevadel investeeringutest rääkisime, siis sellised plaanid meil ju olid (kasumisse jõuda 2012. aastal – toim),” kommenteeris Raasuke ja lisas, et oma osa kasumisse jõudmisel mängis ka tema ja Raivo Heina rahasüst ettevõttesse. “Sellel oli oma osa, sest sel hetkel oli ettevõte liiga palju pinges ja lisakapitali kaasamine andis ettevõttele manööverdusvõimet. Muidugi osati seda võimalust hästi ära kasutada,” märkis Raasuke.

Ka Raivo Hein hindas aastat edukaks. “Oli jah täitsa normaalne aasta, kui võrrelda viimaseid perioode peale masu algust, enne, kui Erkki Raasukesega aktsionärideks tulime. Ettevõte on korralikult rahastatud, mitmed vanad ja kallid laenud likvideeritud ja olemasolevad refinantseeritud. Ka jooksvate kulude poolelt on saadud otsast kinni sellistele, ilma milleta saab ilusasti hakkama,” märkis Hein.

Ta lisas, et sel aastal jätkatakse ikka samal rajal. “Hoiame sõrme rangelt pulsil, keskendume tulutootvate teenuste ja toodete müügile. Keskendume brändile, tulemas on ka uus veebikauplus ning mõni uus teenus,” märkis Hein ja lisas, et ­uusi investeeringuid omanikelt praegu plaanis pole, sest ettevõtte rahaline olukord on hea. See aasta on Jõepera sõnul olnud siiani ettevõtte jaoks stabiilne. “Jätkame ilma suuremate muudatusteta, kuid jätkuvalt parendades enda teenuseid,” märkis Jõepera.

Üldiselt rääkides on fototeenuste ja -tehnika turg stabiilselt kerges langustrendis. Uusi ettevõtjaid Jõepera sõnul lisandunud ei ole, sest suurem atraktiivsus puudub. “Kujundlikult öeldes ujub Fotoluks praegu kenasti vastuvoolu ning usume, et spetsialiseeritus hoiab ettevõtte tugevatel jalgadel ka edasipidi,” lisas Jõepere.

AS Fotoluks on Eesti ainus täielikult fotograafiale spetsialiseerunud kaupade ja teenuste pakkuja. Fotoluksil on 6 kauplust. Eelmisel suvel omandasid 66% osaluse Fotoluksist Erkki Raasuke ja Raivo Hein, enne seda oli neli aastat ainuomanik Assar Jõepera.  

Osale arutelus

  • Kaisa Gabral

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara