Vaata, milline jaekett on kaotanud kolme aastaga enam turuosa

Tiheda konkurentsiga Eesti jaekettide seas käib pidev võistlus klientide nimel. Kolme aasta lõikes on kõige enam turuosa kaotanud Rimi Eesti Food.

2012. aastal kaupade jaemüük spetsialiseerimata kauplustes, kus ülekaalus toidukaubad,  joogid ja tubakatooted oli 1,92 miljardit eurot.

Eesti jaekaubanduse turuosad (muutus 2010-2012, %):
1. ETK 21,9% (sisuliselt muutumatu) Kaupluste arv on kolme aasta jooksul vähenenud 364st 357 kaupluseni
2. Rimi Eesti Food 18,7% (-2%). Kaupluste arv on tõusnud 81st 83ni.
3. Maxima Eesti 17,5% (+1,8%). Kolme aasta jooksul on avanud 16 kauplust, kasvatades kaupluste võrgustiku 70ni. 
4. Selver 17,2% (-1,1%). Kolme aasta jooksul on avanud 3 kauplust ja kaks gurmeekauplust Tallinnas. Kaupluste kasv 35st 40ni.
5. Prisma 9,2% (+2%). Kolme aasta jooksul on avanud ühe uue kaupluse. Prismal on kokku 8 kauplust.

Turuosad on arvutatud ettevõtete majandusaasta aruannetes näidatud käivete põhjal.

Allikad: Ettevõtete majandusaastaaruanded ja Statikaamet

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara