Millised on viis lähiaastate tarbimistrendi?

Euromonitor International toob välja tarbimistrendid järgmiseks viieks aastaks.

Raha eest tahetakse rohkem
Suurem osa ülemaailmsetest vastajatest (59%) nõustus, et neile meeldib otsida välja allahindlusi. Eriliselt kõrge oli protsent naiste hulgas (64%) ning USA ja UK tarbijate juures (76% mõlemal). Ebakindlad majanduslikud väljavaated kominatsioonis kõrge töötusetuse protsendi- ja tõusvate toidu- ja tarbekaupade hindadega tähendavad, et tarbijad on sel perioodil ettevaatlikud ja keskenduvad sellele, et oma raha eest võimalikult palju saada.
Võlgu tarbimine pigem väheneb
Moes on võimaluste piires elamine, krediiti kiputakse kasutama vaid suuremate ja konkreetsete ostude puhul.
Soovitustel järjest suurem mõju
Uuel ettevaatlikkuse ja kaalutletud ostmise ajastul ei võta tarbijad enam reklaami ja müüki täie tõe pähe. Inimesed võtavad ette isiklikke uurimusi ning annavad oma arvamusest teada, võttes seega aktiivsema rolli tootearenduses ja -esitluses.
Uus oluline sihtgrupp on üle 50 aastased
Tarbija on tervislike eluviiside- ja toitumise kohalt paremini haritud ning teevad profülaktilist tööd oma hea tervise hoidmise nimel. Meditsiini areng tähendab, et keskmine hea tervise iga on jätkuval tõusuteel, kuna inimesed elavad paljude krooniliste haigustega järjest kauem. Uuringud näitavad, et "üleviiekümnesed" ei pea ennast vanaks ning paljud soovivad õppida ja töötada nii kaua kui võimalik. Digitaaltehnoloogia on eapiiride hägustamisel mänginud olulist rolli. Inimesed kõikidest vanustest suhtlevad vabalt läbi blogide, foorumite ja sotsiaalmeedia ning on seega kontaktis sama kultuuri ja viidetega.
Ostuotsuseid mõjutab sotsiaalne vastutus
Tarbijad on head tegevate brändide toetamisel häälekamad kui kunagi varem ja paljud on nõus maksma rohkem toodete eest, mille tootmisprotsess on eetilisem, jätkusuutlikum, või millega tuleb kaasa lubadus heategevuslikuks annetuseks.
Hinnas on naturaalne
Rohkem kui pool vastanutest (52%) olid nõus maksma rohkem toote eest, mis on märgistatud, kui "naturaalne", samas kui 48% maksaksid lisa "orgaaniliste" toodete eest.

Euromonitor International Baltikumi regiooni analüütik Roberta Kniuipyte teeb 19.-20.09 Müügijuhtimise aastakonverentsil põhjaliku ettekande ja meistriklassi tarbijate muutunud ootustest ja tulevikutrendidest erinevates majandussektorites. 

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara