Autor: Aira Tammemäe • 26. august 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Millised on viis lähiaastate tarbimistrendi?

Euromonitor International toob välja tarbimistrendid järgmiseks viieks aastaks.

Raha eest tahetakse rohkemSuurem osa ülemaailmsetest vastajatest (59%) nõustus, et neile meeldib otsida välja allahindlusi. Eriliselt kõrge oli protsent naiste hulgas (64%) ning USA ja UK tarbijate juures (76% mõlemal). Ebakindlad majanduslikud väljavaated kominatsioonis kõrge töötusetuse protsendi- ja tõusvate toidu- ja tarbekaupade hindadega tähendavad, et tarbijad on sel perioodil ettevaatlikud ja keskenduvad sellele, et oma raha eest võimalikult palju saada.Moes on võimaluste piires elamine, krediiti kiputakse kasutama vaid suuremate ja konkreetsete ostude puhul.Tarbija on tervislike eluviiside- ja toitumise kohalt paremini haritud ning teevad profülaktilist tööd oma hea tervise hoidmise nimel. Meditsiini areng tähendab, et keskmine hea tervise iga on jätkuval tõusuteel, kuna inimesed elavad paljude krooniliste haigustega järjest kauem. Uuringud näitavad, et "üleviiekümnesed" ei pea ennast vanaks ning paljud soovivad õppida ja töötada nii kaua kui võimalik. Digitaaltehnoloogia on eapiiride hägustamisel mänginud olulist rolli. Inimesed kõikidest vanustest suhtlevad vabalt läbi blogide, foorumite ja sotsiaalmeedia ning on seega kontaktis sama kultuuri ja viidetega.Tarbijad on head tegevate brändide toetamisel häälekamad kui kunagi varem ja paljud on nõus maksma rohkem toodete eest, mille tootmisprotsess on eetilisem, jätkusuutlikum, või millega tuleb kaasa lubadus heategevuslikuks annetuseks.Rohkem kui pool vastanutest (52%) olid nõus maksma rohkem toote eest, mis on märgistatud, kui "naturaalne", samas kui 48% maksaksid lisa "orgaaniliste" toodete eest.

Võlgu tarbimine pigem väheneb

Soovitustel järjest suurem mõjuUuel ettevaatlikkuse ja kaalutletud ostmise ajastul ei võta tarbijad enam reklaami ja müüki täie tõe pähe. Inimesed võtavad ette isiklikke uurimusi ning annavad oma arvamusest teada, võttes seega aktiivsema rolli tootearenduses ja -esitluses.Uus oluline sihtgrupp on üle 50 aastased

Ostuotsuseid mõjutab sotsiaalne vastutus

Hinnas on naturaalne

Euromonitor International Baltikumi regiooni analüütik Roberta Kniuipyte teeb 19.-20.09 Müügijuhtimise aastakonverentsil põhjaliku ettekande ja meistriklassi tarbijate muutunud ootustest ja tulevikutrendidest erinevates majandussektorites. 

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757