VIA 3L: elu ei koosne ainult suurtest poekettidest

Via 3L juht Elmer Maas ütleb, et Eesti turul mõjutavad nende tegevust jaekettide otsused, kuid samas kogu elu ei koosne ainult suurtest poekettidest.

Intervjuu Via 3L juhi Elmer Maasiga.

Via 3L laienes tänavu Lätti, Lagedil kasvatate laopinda. Kas pürgite turuliidriks?

Oleneb, millist turgu vaadata. Eesti jaotuslogistika turgu vaadates oleme Smarteni järel käibelt teisel positsioonil. Toidu- ja esmatarbekaupade osas ongi Eestis vaid kaks suurt tegijat, Logistika Plussi fookus on suunatud elektroonikatööstuse teenindamisele.

Eesti turul mõjutavad meie tegevusi jaekettide otsused. Maxima otsustas mullu oma kesklao projekti arendama hakata ning see vähendas nii Smarteni kui ka meie mahtusid. Samas tuleb ka selles olukorras, kus Rimil, Maximal, ETKl on oma kesklaod, ülejäänud turgu teenindada. Restoranid on ka Võrus ja Tartus, elu ei koosne ainult suurtest poekettidest.

Kas oletegi oma eesmärgiks võtnud väikeste ja keskmiste ettevõtete teenindamise? 

See on loogiline suund. Näiteks on mõne suurema tootja nagu A. Le Coq strateegia osaks ise oma kauba poodi toimetamine. Samal ajal kasutab meie teenust õlletootja Viru Õlu. See on mõne aasta küsimus, et väiksemad ettevõtted järjest rohkem koonduvadki suurtesse jaotuskeskustesse, kus kulutused logistikale on märksa väiksemad. Peab toimuma nihe, et ettevõte oleks valmis loobuma oma kolmest autost, viiest laomehest ja rendipinnast ning keskenduma müügile ja turundusele. Teisest küljest töötavad kettide tsentraalsed ostukeskused meie kahjuks.

Eelnev puudutas toidu- ja esmatarbekauba logistikat. Meie suund praegu on võetud toidu- ja esmatarbesektorist väljapoole. Näiteks on Kodu­ekstra kogu logistika meie hallata andnud: alates kaupade toomisest piiri tagant, vajadusel ümber pakkimisest ja tellimustele vastavast laiali vedamisest.

Millised on Via 3L perspektiivid järgneva kümne aasta lõikes?

Via 3L on kümne aasta pärast olemas ja tõenäoliselt ka samas sektoris. Kui praegu tuleb pool meie müügitulust rahvusvahelisest transpordist, millega alustasime alles kaks aastat tagasi, siis viie aasta pärast on see osakaal enam kui 2/3. Sellele vastavalt peame ka ennast kohandama.

Konteinerveod on küll kõige kiiremini kasvav osa, ent siiski marginaalne. Euroopa-sisene konteinervedude liiklus on samas hästi kiiresti arenev. Kaubavedu sadamatest konkureerib tublisti nii kiiruselt kui hinnalt maanteetranspordiga

Loe 27. augustil ilmunud Äripäeva Logistika kuurkirjast, kuidas Maas tuli toime enda esimese majanduskriisiga ning millised on tema juhtimispõhimõtted edu saavutamiseks.

 

Osale arutelus

  • Tea Taruste

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara