Postimüük kogub hoogu

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 5%. Keskmisest enam kasvas posti- või internetimüük.

Statistikaamet vahendab, et kui juunis kasvas jaemüük aastases võrdluses 3%, siis juulis jaemüügi kasv mõnevõrra kiirenes.

Juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 416,7 miljonit eurot, seega jäi juulis kauplustesse ligi 324 eurot elaniku kohta. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2012. aasta juuliga võrreldes 10%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük 3% väiksem kui eelmise aasta juulis.

Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskid, turud, otsemüük), kus see kasvas aastaga üle poole (69%). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest tegevusala osatähtsus kogu jaemüügis on väga väike – tänavu juulis oli see 1,7%.

Keskmisest enam suurenes juulis jaemüük posti või interneti teel (kasv 34%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 17%) ning muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 7%).

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Juulis suurenes see eelmise aasta juuliga võrreldes 4%.

Mootorikütuse jaemüük kasvas eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 1%, eelneva kuuga võrreldes jaemüügi kasvutempo aeglustus veelgi. Mootorikütuse jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldas mõju eelmise aasta juuli kõrgem võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnalanguse aeglustumine. Kui juunis oli mootorikütuse aastane hinnalangus 2,5%, siis juulis 0,1%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes juulis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2013. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 494,3 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. Nii 2012. aasta juuliga kui ka eelmise kuuga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 6%.

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara