Autor: Raigo Neudorf • 2. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Andres Kivistik: Ikea nõudis järjest odavamat hinda

Skano Groupi juhatuse esimees Andres Kivistik avas läinudnädalasel Tööstuse allhankeseminaril tagamaid, miks otsustas ettevõte ühel hetkel loobuda Ikeale allhanke tegemisest ning panustas omatoodete valmistamisele.

Kivistiku sõnul oli Skano Groupi ehk endise AS Viisnurga suurimaks allhanketellijaks aastate eest Rootsi mööblikontsern Ikea.

„Ikea oli  oli mingil hetkel meil väga suur ostja, mistõttu meie käibed pidevalt kasvasid. Jõudsime ühel hetkel sinnamaani, kus tuli hakata investeerima. Juhtus see, et Ikea tahtis pidevalt saada odavamat hinda, Eestis sisendid aga pidevalt kasvasid. Meie efektiivsus kukkus ja kasumimarginaal teatud tootegrupil puudus. Seetõttu otsustasime Ikeaga koostöö lõpetada ning hakkasime arendama omatooteid. Ikea liikus aga edasi Valgevenesse,“ rääkis Kivistik.Tema  sõnul otsustas ettevõte ebakindluse tõttu väljuda ka kunagisest suusaärist. Endine Viisnurk tootis allhanke korras suuski sellistele tuntud brändidele nagu Madshus, Rossignol ja Atomic ning ettevõtte enda kaubamärk Visu moodustas vaid ca 10% Viisnurga suuusatootmisest.„Juhtus olema 2-3 lumevaest aastat ning meie tellijaid lihtsalt rikkusid lepingut - lõpetasid selle, ega ostnud oma toodangut välja. Selle tulemusena me enam ei investeerinud sellesse segmenti ja omanikud otsustasid sellest allhankest kaugeneda,“ selgitas Kivistik .Täna moodustab  Skano Groupi käibest ca 60% kiudplaadi ehk tuuletõkkeplaadi tootmine. Ettevõttel on 6 oma kaubamärki, lisaks ca 10 erinevat Private Label (PL) toodet.Peamise põhjusena, miks otsustas Skano Group liikuda väärtusahelas ülespoole, nimetas Kivistik marginaali.„Omatoodete marginaal on 2-6 korda kõrgem. Omatoodete kõrval jätkame ka allhanke tegemist, kuna see annab meile kogemusi, aitab luua suhteid suurte jaemüüjatega ning õpetab turundamist,“ lisas Kivistik.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757