Statoil reinvesteeris kogu jaemüügikasumi

Statoil Fuel & Retail Eesti AS-il lõppes 30. aprillil 16 kuu pikkune majandusaasta, mille jooksul teenis ettevõte müügitulu 376 miljonit eurot ja ärikasumit 29,4 miljonit eurot. Jae- ja hulgimüügi ärisegmendi müügitulu oli 292 miljonit eurot ja ärikasum 4,1 miljonit eurot.

Ettevõtte finantsdirektori ja juhatuse liikme Paavo Siimanni sõnul võib majandustulemusega igati rahule jääda, sest kasvasid nii mootorikütuste kui ka poekaupade müügimahud. „Mootorikütuste müügid kasvasid tänu Statoili mootorikütuste tugevale kvaliteedikuvandile ning ebaausa mootorikütuse vähenemisele kütuseturul võrreldes kahe varasema aastaga. Mugavuspoe müügikasvu toetasid õiged sortimendiotsused ja atraktiivsed reklaamikampaaniad,“ selgitas Siimann.

Kasumit mõjutas positiivselt ka tegevuskulude aeglasem tõus, mis oli põhiliselt seotud 2011. aasta majandustulemust mõjutanud eurole üleminekukulude ning müügimaksuga seotud kulude puudumisega. Samas kasvasid tööjõukulud, mida põhjustasid mugavuspoodide müügimahtude ja töötajate keskmise palga suurenemine.

Investeeringuteks 4,1 miljonit eurot

Statoil Fuel & Retail Eesti AS investeeris teenindusjaamadesse 4,1 miljonit eurot. „Lõppenud majandusaasta olulisemateks investeeringuteks olid mootorikütuste uue kaubamärgi miles turuletoomine, uute kõrgekvaliteediliste kohvimasinate soetamine ning mitme mugavuspoe renoveerimine ja automaatpesulate seadmete uuendamine,“ kirjeldas Siimann. Lisaks kasvatasime klientide rahulolu sellega, et paigaldasime suurema müügiga teenindusjaamade tankimisalade kõikidele kütusetankuritele uued välimakseterminalid, mis võimaldavad kliendil valida, kas maksta kütuse eest tankimisalal või teenindusjaama kassas,“ lisas Siimann.

Üheks suuremaks muutuseks ettevõtte jaoks lõppenud majandusaastal oli omanikevahetus. Varem Norra päritolu Statoil ASA tütarettevõttena tegutsenud Statoil Fuel & Retail kuulub alates 2012. aasta  suvest Kanada päritolu jaemüügikontserni Alimentation Couche-Tard Inc. „Kogu jaemüügikasumi investeerimisega Eesti turule näitavad uued omanikud usku siinsesse turgu,“ lisas Siimann.

Statoil müüb vaid õiget diislikütust

Alanud majandusaastal jätkab Statoil aktiivselt toidu- ja kohvipakkumise arendamist. Senisest suuremat rõhku pööratakse ka poekaupade sooduspakkumistele. Negatiivse riskina toob ettevõte välja, et 2012. aasta lõpust hakkasid mootorikütuste turul taas levima maksupettused. „Eeldame, et riik panustab toimivate seaduste näol ausa konkurentsi kiiresse taastumisse.

Samas eristub Statoil paljudest mootorikütuste müügiga tegelevatest konkurentidest selle poolest, et müüme ainult rafineeritud diislikütust. Diislikütuse kütteõliga segamine oma- ja müügihinna odavamaks tegemise eesmärgil ei ole meie ärimudel. See on kokkuvõttes ka kliendile soodsam, sest diislilaadse kütuse kasutamisega kaasnevad autode remondi- ja hoolduskulud ületavad märgatavalt saadud hinnavõitu,“ märkis Siimann.

Statoil Fuel & Retail Eesti AS on rahvusvahelise kontserni Statoil Fuel & Retail AS tütarettevõte, mis omakorda kuulub 2012. aasta suvest globaalsesse jaemüügikontserni Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard).

Statoil Fuel & Retail Eesti AS on juhtiv mootorikütuste jaemüüja Eestis, teenindades igal kuul 1,5 miljonit klienti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara