H&M: avame Eestis veel poode

Homme Tallinnas esimese kaupluse avav kiirmoekett H&M plaanib Baltimaade turul jõuliselt laieneda ning järgmise aasta lõpuks avada veel 11 kauplust.

"Balti piirkonnal on väga suur potentsiaal," ütles H&M Baltimaade ja Soome turu eest vastutaja Marika Pyykkö teemaveebile kaubandus.ee. Sellel aastal avatakse Tallinnas kokku kolm kauplust, millest esimese avamine toimub laupäeval Rocca al Mares. Teised avatakse Kristiine keskuses ja Postimajas. Järgmise aasta sügisel on plaanis avada uus kauplus Ülemiste keskuses ja neli kauplust Leedus, millest kolm tuleb Vilniusesse. Lisaks tuleb selle aasta sügisel Riiga veel neli kauplust.

Baltimaades on otsitud sobilikku pinda juba mõnda aega, sest H&Mi jaoks on tähtis kaupluste hea asukoht. Nad pigem ootavad kaupluste avamisega, et saada just hea ja õige asukoht.

Praegu on Eestis plaanis avada kauplused ainult Tallinnas, laienemist teistesse linnadesse ei saa nad veel kinnitada, kuid vaatavad kogu regioonis ringi.

Investeeringute suurusest Eestisse ja kaupluste müügitulemustest ei saa nad rääkida, sest tegemist on börsiettevõttega.

"Ootused on suured," ütles Pyykkö selle kohta, kui palju nad ootavad kliente esimestel päevadel Rocca al Mare H&Mi poodi. Nad teavad, et Vilniuses oli 1500 ja Riias oli 1000 inimest järjekorras, kuid kui palju huvilisi tuleb avamisele Eestis, nad ei oskanud arvata.

H&M ei usu, et naaberriikide kaupluste käive nüüd väheneb, kuna kauplused avatakse nüüd ka Tallinnas. Nad on kindlad, et inimesed ikka reisivad ja käivad puhkusel, mille raames tarbitakse had toitu ja külastatakse erinevaid kauplusi. "Nii see on ja jääb alati olema," on Pyykkö kindel.

"Mood on globaalne. Kõik loevad samu ajakirju, käivad internetis ja seega on meie jaoks väga tähtis pakkuda kõikides kauplustes samu kollektsioone," kinnitas Pyykkö selle kohta, et Eestisse kindlasti ei tule müügile teistes riikides ülejäänud vanad kollektsioonid. Kuid lisas, et kauba valiku osas võib olla mõningaid muudatusi, sest Põhjamaades lähevad väga hästi kaubaks kudumid, siis selle kaubagrupi osakaal on siin suurem ja näiteks Jaapanis väiksem. "Kuid vähemalt 80% ulatuses on kogu kaup sama kõikides riikides," kinnitas Pyykkö.

H&M hoiab toodete hindu kõikides riikides sama, sest nad teavad, et inimesed liiguvad ühest riigist teise. "Kuid hinnaerinevus võib tekkida transpordikuludest, kohalikest maksudest, valuuta erinevusest. Aga üldiselt peaksid toodete hinnad olema üldiselt samad," ütles Pyykkö.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara