Poeketid nõuavad talunikelt boonust

Ketipoodi kauba müüki saatmisel tuleb poele pakkuda kuni 23% hinna ulatuses juurdemaksu, mida nimetatakse boonuseks, lisaks teenib pood ka juurdehindluse pealt.

Boonus on nagu altkäemaks, ainult teise nimega, kinnitavad Ärilehega rääkinud talunikud. "Pean kauba müüki saatmisele järgneva kahe nädala jooksul maksma ketile 10 protsenti selle eest, et nad mu kaupa võtavad," rääkis üks tootja.

Samuti küsib poekett boonuse nime all talunikult kauba müümise tasu ja tegelikult võtab oma marginaali lisades ka ostja käest.

Enamasti moodustab tootjahind poole kuni kolmandiku tarbija makstavast hinnast. Emori andmeil oli tänavu augustis kodumaise kurgi tootjahind 79 senti ja kaupluse jaehind 1.61 eurot, tomatil vastavalt 62 ja 1.66 ning pesemata kartulil 19 ja 46 senti.

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara