Prisma soovib toidule madalamat käibemaksu

Prisma Peremarket juhib sel nädalal kampaania korras tähelepanu kõrgele toidukauba käibemaksule Eestis.

"Leiame, et Eesti ühiskonnas võiks siiski toimuda põhjalikum arutelu selle üle, kas käibemaks toidukaubale peab olema kõrgem kui teistes Euroopa Liidu riikides, arvestades, et siinne ostujõud jääb veel Euroopa keskmisele oluliselt alla," ütles Prisma Peremarketi juht Janne Lihavainen.

Kui Eestis kehtib kõikidele toodetele ühtne käibemaksumäär, siis paljudes riikides on see toidukaubale madalam. Näiteks on antud maks toidukaubale Saksamaal ja Prantsusmaal 7%, Soomes 14%, Hollandis 6% ja Suurbritannias aga 0%. Samas jääb Eesti elanike elatustase oluliselt alla Euroopa keskmisele.

Kui Euroopa elanik kulutab toiduainete ostmiseks keskmiselt vaid 15% oma palgast, siis eestlane viiendiku, seisab Prisma pressiteates.

Näitamaks käibemaksu suurt osakaalu toote hinnast, muudab Prisma sel nädalal kõikide puu- ja juurviljade hinnad oma püsiklientidele käibemaksu võrra soodsamaks.

Prisma on Põhjamaade juurtega SOK-le kuuluv kaubanduskett, mis tegutseb Soome, Eesti, Läti, Leedu ja Venemaa turgudel. Eestis aastal 2000 tegevust alustanud Prisma Peremarket annab siin tööd enam kui 1200 inimesele. Ettevõttel on Eestis üheksa kauplust ja üks restoranimaailm.

Eestis asuvad SOK tütarettevõtted AS Prisma Peremarket ja AS Sokotel, mis tegutseb Sokos Hotel Viru kaubamärgi all.

Koos Soome tarbijateühistutega moodustab SOK S-Grupi. Rahvusvahelise S-Grupi tegevusvaldkondadeks on toidukaubandus, bensiini- ja teenindusjaamad, kaubamajad, hotellindus, autode ja autokaupade müük ning aiandus- ja põllumajandustooted. Tuntumatest brändidest kuuluvad S-Grupile Prisma, Sokos Hotel, S-Market, Alepa, Sale, ABC!, Sokos ja Agrimarket.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara