Autor: Aira Tammemäe • 9. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ekstreemseid näited kaubanduse innovatsioonist

Integrated Marketing Solutionsi juht prof Chris H. Petersen rõhutas tänasel Kaubanduse Aastakongressil, et ellu ei jää mitte kõige tugevamad, vaid need, kes suudavad kõige paremini kohaneda muutustega ning tõi mõned üksikud ekstreemsed näited uuenenud kaubandusest.

Tesco virtuaalne kaubanduskeskus Lõuna- Korea metroos. See novaatorilik idee viis neid kiiresti turul kolmandale kohale. Metroos on võimalik valida endale sobivad toiduained ning Tesco saadab ostukorvi tellijale koju. Tähelepanu tasub pöörata visuaalsele lahendusele ja mugavusele tellimise vormistamisel.

 

Kauplus ei ole ainul füüsiline koht, kus klient saab osta vajalikku kaupa vaid ka koht meelelehutuseks. Fotol kaubanduskeskus Dubais, kus muuhulgas asub ka suusakeskus.

 

 

 

See kauplus asub Vietntamis ja müüb 2000 arvutit kuus, võrdluseks: kõrval asuv pood müüs samal ajal kaks. Naisterahvas fotol ei traditsiooniline müüja. Tal on koolitatud ja teab arvutitest kõike, kuid ostu meeldivaks sooritamiseks on tema ülesandeks lahutada klientide meelt.  

 

 

Amazon kuulutas sõja jaemüüjatele öeldes avalikult, et pakub igal juhul 10% soodsamat hinda kui jaemüüjad. Täna on võimalik online hinda nutitelefonist kontrollida ka poes olles. Amozonis on täna 7 milj eri toodet.

 

 

 

 

Uus mudel jaekaubanduses: 10% kaubast on laos piisavalt laia valikuga, 20% kaubast on olemas mõned mudelid ja 70% kaubast on olemas ainult demomudelid ja jaekaupmehed on tarnijatega sõlminud kokkuleppe, et 24h valmis tarnima iga seadme.

 

 

 

 

20 kauplusega kett Dubais suurtes ostukeskustes mõtlesid välja viisi konkurentidest eristumiseks. Nad ütlesid ostjatele, et juhul kui te soovitud kaupa meilt 24h jooksul kätte ei saa, saate selle meilt tasuta. Nad muutsid ärimudelit, panid kauplusesse nurgad, kus sai teenindajad kliendiga meeldivalt vestelda. Järgmisel päeval, kui klient kauplusesse kaubale järgi tuli, siis eelnevale vestlusele toetudes oli neil valmis lisapakkumine vastavalt tema huvidele.  

 

 

 

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757