Autor: Maarit Eerme • 25. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Danneberg: tarbijale peab pakkuma lisaväärtust

EBSi õppe-ja arendusprorektor Toomas Danneberg ütles, et täna tarbijate südamete võitmiseks peab pakkuma neile lisaväärtust ning olema mänguline.

Dannebergi sõnul on innovatsiooni eestvedajad tootjad, sest suudavad mõelda välja ja võtta kasutusele uusi tehnoloogiaid. "Tehnoloogia roll kaubanduses väga oluline, sest sellega annab võita tarbijate lojaalsus ning erineda teistest jaekettidest," rääkis Danneberg tehnoloogia olulisest jaekaubanduses.

„Soovitan jaekettidel vaadata Ameerika poole ning võtta sealt šnitti ning mõelda, et mida saaks siia tuua ning pakkuda klientidele uut elamust,“ rääkis Danneberg. Lisades, et ostlemine peabki olema elamus ning iga pisidetail loeb.

Dannebergi sõnul muutub üha olulisemaks see, et tarbija saaks poes käies elamuse osaliseks. Ta selgitas, et kuna poodides on sarnane kaubavalik ja hind ning me valime samasuguste kaupade hulgast, peab oskama teistest eristuda. Kui kauplused soovivad, et tarbija ostaks just nende kaupa, peab ostmise tegema mugavaks ning muutma selle meeldejäävaks pakkudes neile teistest erinevat keskkonda. “Meile kõigile meeldib mängida. Poeskäimine peab muutuma mängulisemaks,” lisas Danneberg.

Lisaväärtuste pakkumisel peavad kauplused arvestama inimeste elustiili muutustega. “Kaubanduskeskus ei saa tänapäeval olla ainult koht, kus saab kaupa osta. Keskus peab tarbijale andma lisaväärtust,” selgitas Danneberg. “On kaks võimalust - pakkuda madalaid hindu või lisaväärtust. Eelkõige soovib tarbija madalaid hindu, kuid seda pakkuda ei ole võimalik, peab mõtlema, kuidas seda lisaväärtustega kompenseerida,” lisas ta.

Läbiva joonena jaekaubanduse tulevikus näeb Danneberg digitaalajastu võimaluste ulatuslikumat kasutamist. “Tehnoloogial on võimaldaja roll, kuid see on veel alakasutatud,” lisas ta. Danneberg selgitas, et digiajastu tööriistadega on võimalik kliendile üha personaalsemalt läheneda. Tema hinnangul on oluline pakkuda inimestele valikuid. “Andke võimalus tarbijal infoga mängida,” sõnas ta.  Danneberg lisas, et mida rohkem on tarbijal infot, seda targem ta on ning seda kasulikumat teavet annab see kaupmehele. “Jaekaubandus peab pakkuma tarbijale võimalust jõuda otsingumootorist valikumootorini,” ütles Danneberg. 

Tänapäeval on maailmas juba sellised mugavuse ja elamuse näited, mis töötavad ning tarbijate vastuvõtt on olnud hea. Danneberg tõi näiteks, et ost on võimalik sooritada bussijaamas ekraanil kaupa valides. Kodus on võimalik kasutada e-poe digitaalset proovikabiini, sest riiete proovimine on tüütu tegevus. Ostukärudele on võimalik arendada ekraanid, kuhu klient saab sisestada enda ostunimekirja ning see ekraan juhendab sind vastava tooteni.

Danneberg lõpetas ettekande sõnadega, et mugavus on oluline kuid elamus peab jääma.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757