Ebaefektiivse tarneahela maksab kinni tarbija

Müügikoguste täpsem prognoosimine, kaubaautode tühikilomeetrite vähendamine, laiem koostöö distributsioonilogistikas ja infovahetus tarneahela osaliste vahel pakuvad Rimi Eesti tarneahela juhi Allar Kahju sõnul kokkuhoiu võimalusi kuni 5% toote lõpphinnast.

Rimi jaekaubanduse visioonikonverentsil esinedes nentis Rimi tarneahela juht, et ebaefektiivse ja kuluka logistikalahenduse peab kokkuvõttes kinni maksma tarbija, mis päädib varem või hiljem sellega, et turukonkurentsis jääb niisugune kauplusekett kaotajate hulka.

„Tarneahela erinevatel osapooltel tuleb arendada oma infosüsteeme selliselt, et need võimaldaksid operatiivset elektroonilist andmevahetust, mis muudab kaubakoguste prognoosimise erinevate piirkondade ja kaubagruppide lõikes võimalikult täpseks ning alandab seeläbi oluliselt logistika-, kapitali- ja mahakandmiste kulu kogu ahelas,“ sõnas Rimi tarneahela juht.

Jaekaubandus on tarnekulude ja sellega seotud planeerimisprotsesside mõjule eriliselt tundlik. „Seda just suurte mahtude ning tiheda konkurentsi tõttu,“ sõnas Kahju. „Tarnekindlust ja parimat hinda lõpptarbijale suudab pakkuda see kauplusekett, kus tarneahela osalised teevad tihedat koostööd ning innovatsioon tähendab eelkõige infovahetust, mis viib tarbetud kulutused miinimumini,“ selgitas ta. Allar Kahju sõnul peab lisaks heale planeerimisele igat kaubagruppi toetama just sellele grupile sobilik logistikamudel ning turg kasvab välja logistika pakettlahendustest. "Sarnaselt Euroopale aina süveneva tööjõuprobleemi tõttu saab ka Baltikumi jaekaubanduses 5 aasta jooksul peamiseks mõtteviisiks anda kaubale enne kauplusesse jõudmist maksimaalselt lisandväärtust eelnevates ahela lülides. See võimaldab igas kaupluses oluliselt väiksema ajakuluga kaup autost müügikohale veeretada ning müük võib alata," sõnas Kahju.

Allar Kahju sõnul on Rimi eesmärk arendada välja kõige täpsem ja efektiivsem tarneahel Baltikumis.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara