Autor: Maarit Eerme • 25. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ebaefektiivse tarneahela maksab kinni tarbija

Müügikoguste täpsem prognoosimine, kaubaautode tühikilomeetrite vähendamine, laiem koostöö distributsioonilogistikas ja infovahetus tarneahela osaliste vahel pakuvad Rimi Eesti tarneahela juhi Allar Kahju sõnul kokkuhoiu võimalusi kuni 5% toote lõpphinnast.

Rimi jaekaubanduse visioonikonverentsil esinedes nentis Rimi tarneahela juht, et ebaefektiivse ja kuluka logistikalahenduse peab kokkuvõttes kinni maksma tarbija, mis päädib varem või hiljem sellega, et turukonkurentsis jääb niisugune kauplusekett kaotajate hulka.

„Tarneahela erinevatel osapooltel tuleb arendada oma infosüsteeme selliselt, et need võimaldaksid operatiivset elektroonilist andmevahetust, mis muudab kaubakoguste prognoosimise erinevate piirkondade ja kaubagruppide lõikes võimalikult täpseks ning alandab seeläbi oluliselt logistika-, kapitali- ja mahakandmiste kulu kogu ahelas,“ sõnas Rimi tarneahela juht.

Jaekaubandus on tarnekulude ja sellega seotud planeerimisprotsesside mõjule eriliselt tundlik. „Seda just suurte mahtude ning tiheda konkurentsi tõttu,“ sõnas Kahju. „Tarnekindlust ja parimat hinda lõpptarbijale suudab pakkuda see kauplusekett, kus tarneahela osalised teevad tihedat koostööd ning innovatsioon tähendab eelkõige infovahetust, mis viib tarbetud kulutused miinimumini,“ selgitas ta. Allar Kahju sõnul peab lisaks heale planeerimisele igat kaubagruppi toetama just sellele grupile sobilik logistikamudel ning turg kasvab välja logistika pakettlahendustest. "Sarnaselt Euroopale aina süveneva tööjõuprobleemi tõttu saab ka Baltikumi jaekaubanduses 5 aasta jooksul peamiseks mõtteviisiks anda kaubale enne kauplusesse jõudmist maksimaalselt lisandväärtust eelnevates ahela lülides. See võimaldab igas kaupluses oluliselt väiksema ajakuluga kaup autost müügikohale veeretada ning müük võib alata," sõnas Kahju.

Allar Kahju sõnul on Rimi eesmärk arendada välja kõige täpsem ja efektiivsem tarneahel Baltikumis.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757