Pärnits: kaubanduspindu on Eestis piisavalt

Ülemiste keskuse direktori Guido Pärnitsa hinnangul on Eestis kaubanduspindu piisavalt ning nende juurde ehitamine muudaks hinnad lihtsalt tarbija jaoks kallimaks.

„Lagi on ees. Kui me ehitame rohkem pindasid, siis igal betooniruutmeetril on oma hind ja selle peab keegi kinni maksma – selleks on lõpptarbija,“ nentis Pärnits.

Viimase Euroopa kaubanduskeskuste arenguraporti kohaselt on Eesti kaubanduspinna ruutmeetrite arvult inimese kohta Euroopa riikide seas neljas Norra, Luksemburgi ja Rootsi järel.

Raporti tulemused teda ei üllatanud - see, et Eestis on kaubanduspindade konkurents üsna tihe, on tema sõnul juba üsna ammu teada.

Ta selgitas, et siin on kaubanduspindu rohkem kui Lääne-Euroopas juba ainuüksi kliima tõttu. „Meil tänavakaubandust ei ole, mujal suurlinnades asendab seda paljugi tänavakaubandus, mis on kokkuvõttes mastaapne, kui võtta näiteks Inglismaal Oxfordi tänav,“ nentis ta, lisades, et tänavakaubandust Euroopa kaubanduskeskuste statistikas ei arvestata.

„Fakt on see, et Eestis on kaubanduspinda piisavalt ja siia ei peaks rohkem kaubanduspindu juurde ehitama,“ hindas Pärnits. Mida rohkem kaubanduspindu ehitatakse, seda rohkem tõstab see tema hinnangul hindu tarbija jaoks.

Äripäev küsis, kas arvestades Eesti madalat ostujõudu ja iibe langust, ei investeeri Eesti liigselt kaubanduspindadesse.

Osale arutelus

  • Marta Jaakson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara