Estiko tähistab 95. sünnipäeva kilekotinäitusega

29. oktoobril, teisipäeval, kell 15 avatakse Tasku keskuses kilekottide näitus, millega tähistatakse Estiko kontserni 95. aastakseks saamist.

Külastajateni tuuakse osa Estioko kontserni kuuluva tehase Estiko-Plastar eelkäija Tartu Plassmasstoodete Katsetehase kilekotitoodangust.

Eestis hakati reklaamkilekotte tootma toonase nimega Tartu Kammivabrikus juba 1960ndate lõpus, aga plahvatuslikult suurenes kottide tootmine Moskva olümpiamängude (1980) eel, kui olümpiakomitee lubas tublimaid ettevõtteid heade suveniiri-ideede eest premeerida. Tehas, alates 1972. aastast nimega Tartu Plastmasstoodete Katsetehas, sai loa investeeringuteks, et soetada Soomest uusi tootmisliine, ning karupoeg Miša ja hüljes Vigri pildiga suveniirkotid juhatasid sisse täiesti uue ajastu kilekotimaastikul. Tartu ettevõte oli sel kümnendil üks eesrindlikumaid NSV Liidus ning kottide tiraažid ulatusid sageli miljonitesse.

Lisaks tehase disaineritele kujundasid kotte mitmed Eesti kunstnikud, kelle käekiri oli inimestele teada-tuntud näiteks lasteraamatute illustratsioonide kaudu. Raivo Järvi, Iivi Raudsepp, Ülle Meister, Elle Tikerpäe, Edgar Valter jpt tuntud kunstnike kujundused on kaunistanud omaaegseid kilekotte, millest osa on näha ka näitusel.

Kilekott oli asutuste, ettevõtete ja organisatsioonide visiitkaart, see teavitas kohalikest ja riiklikest sündmustest ning tähtpäevadest. Ideoloogiast läbiimbunud nõukogude ühiskonnas oli ka kilekott ideoloogiliste sõnumite edastamise vahend.  

Täna on Estiko-Plastar Baltikumi juhtiv kilepakendite tootja, kelle toodang eksporditakse 20sse erinevasse riiki Lätist Islandini. Estiko-Pasteri toodetud pakendis on näiteks kohuke, Tere piim, Kalevi komm, Santa Maria maitseained jne.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara