Mobiilsideoperaatorite reklaamide väiteid tuleb võrrelda

Tarbijakaitseamet soovitab mobiilsideoperaatorite reklaamides lubatud väiteid, toote või teenuse soodsam hind, suurim leviala vms, võrrelda hoolikalt omavahel.

Tarbijakaitse sõnul tekiatvad reklaamitud väited tarbijates põhjendatud ootusi madalamale hinnale või suurimale levialale ning neid saab seetõttu käsitleda lubadustena. Juhul kui selline lubadus ei vasta tõele, on tegemist eksitava reklaamiga.

Amet rõhutab, et selliste väidete reklaamis kasutamisele peab eelnema põhjalik võrdlus konkurentidega ning selliseid väiteid saab õiguspäraselt kasutada üksnes täielikus veendumuses, et need vastavad tõele.

Lisaks tuleks jätkuvalt suhtuda ettevaatusega mobiilsideoperaatorite sellistesse lubadustesse, nagu teenus oleks tasuta ja piiramatu, ning vajadusel neid väiteid kontrollida. Tähelepanu tuleks pöörata ka nii-öelda nullpakkumistele (0 €), kuna see võib tähendada hoopis nulleurost järelmaksu sissemakset. Järelmaks on aga finantskohustus, mille võtmine tuleb läbi mõelda.

Reklaamiseaduse järgi peab võrdlus põhinema ühe konkreetse kauba või teenuse ühel või mitmel asjakohasel, olulisel ja tõendataval tunnusel, milleks võib olla ka hind. Võrreldavad asjaolud peavad olema ka reaalselt omavahel kõrvutatavad.

Samas võivad mobiilsideoperaatorite pakkumised sedavõrd erineda, et mitmeid asjaolusid pole tegelikkuses võimalik võrrelda. Näiteks võrdleb ettevõtja enda soodushindu ja konkurentide tavahindu. Samuti kõrvutatakse pakette, mille puhul kasutatakse nii erinevaid hinnastamismeetodeid kui ka soodustusi.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara