Rimi: sortimenti koostame korraga  erinevatele kauplustele

Rimi Eesti Foodi ostudirektor Elen Terras rääkis, et sortimendi koostamisel ja vahetamisel mõtlevad nad enda erinevatele kaupluse tüüpidele ning ei langeta otsuseid ainuisikuliselt.

Rimi Eesti Foodi ostudirektor Elen Terras rääkis, et neil varieerub toodete arv erinevates kauplustes 2000-30 000 vahel, mis on tingitud kaupluse suuruse erinevustest. „Kui mõtlete ühele kategooria juhile, siis tema vastutab kõikide kaupluste sortimendi eest,“ rääkis Terras. Rimil on koostöö üle 400 hankija ning kategooriajuhte saab üle lugeda kolme käe sõrmedega.

„Säästumarketi sortimendi koostamisel on väga oluline hind, sest seal on väga piiratud sortiment,“ sõnas Terras ning lisas, et Rimi puhul mõtlevad nad sortimendi koostamisel kvaliteedi ning hinna tasakaalule. „Seal ei ole eesmärk pakkuda kõige odavamat kaupa, kuid kliendile peab jääma mulje, et saab tooted hea hinnaga kätte.“

Kategooriajuhi töökorraldus

Terrase sõnul on paljudel jäänud mulje, et kategooria juht suhtleb hankijatega, maitseb erinevaid tooteid ja tal on tore töö. „Seda see ongi,“ kinnitab Terras. Kuid ta kommenteeris lisaks, et peab arvestama sellega, et kategooriajuhi suhtlus ei piirne ainult hankijatega. „Selles suures organisatsioonis nagu Rimi on, peame arvestama, et erinevatel formaatidel on erinevad soovid ja sellega peab kategooriajuht arvestama.“  Terras tõi näite, et kui kauplustel on probleem mingi tootega, siis kauplus pöördub kategooriajuhi poole ning tema ülesanne on probleemid lahendada. Erinevaid osapooli on väga palju, kellega kategooriajuht Rimis igapäevaselt suhtlema peab. „Hea on teada, kui vahest ei saa kategooriajuhti kätte, aga paraku on selliseid päevi, kus peab selle kõigega arvestama,“ rääkis Terras. Lõpus soovitas ta võtta temaga otse ühendust, kui kategooriajuhti ei ole võimalik mitu päeva tabada.

Rimi kategooriajuht peab tegelema klassikalise 4P mudeliga. „Kõik küsimused, mis on seotud toodete, hindade, kampaaniate ja väljapanekutega, siis see on kõik tema töö,“ loetles Terras. Rimi kategooriajuht vastutab veel kliendi rahulolu, toodete müügi, kasumi ja mahakandmiste eest.

Rimis toimub töökorraldus sedasi, et enamus kategooriatel on kindlad kuud, kus antud tooterühma sortiment üle vaadatakse ning värske sortimendi puhul tehakse seda pidevalt. „Rimisse kaupa pakkudes peab jälgima kindlasti kalendrit ning ette tuleb planeerida umbes 2-3 kuud, värskel 1-2 nädalat,“ andis Terras näpunäiteid. Rimi kampaaniad kestavad üldiselt 1-3 nädalat.

Sortimendi vahetus

Sortimendi vahetamine võtab Rimis aega 3 kuud. Terras tõi välja põhjused, miks see nii on:

1. Me ei võta otsuseid vastu ainuisikuliselt
2. Andmete sisestamine on hetkel käsitöö, kuid liigume automatiseerituse suunas
3. Soovime aru saada kategooriast, et kus see asub täna ja kuhu soovib areneda. 4. Vaatame, mida klient vajab, mida turg pakub ning suhtleme hankijatega, et selgeks saada arendused.
5. Jälgime erinevaid uuringuid

„Kuna sortimendi vahetamine on niivõrd detailne töö, siis ei jõua sellega tegeleda rohkem, kui üks kord aastas,“ põhjendas Terras. Lisaks on neil tarvis kampaaniate planeerimisel ja sortimendi koostamisel mõelda kolmele erinevale kaupluse formaadile.

Terras tõi välja, et Rimi eripära on see, et osaliselt on kohalik vastutuse otsustus ning osaliselt tsentraliseeritud Baltikumi ühene otsustus. „Tsentraalselt otsustatakse tööstus, omamärgitooted ning osa puu- ja köögiviljast,“ loetles Terras.

Lisaks andis Terras väiketootjatele lootust, et ka neil on võimalik Rimisse saada läbi Talu Toidab kontseptsiooni. „See on hea võimalus, kui tootjal ei ole tootmismaht veel nii suur, et katta terve Rimi kett,“ ütles ta.

Tulevikuplaanid

Järgmisel aasta alguses arendab Rimi välja iRimi kodulehe, kus saavad tootjad infot. „Soovime selle kaudu kampaaniaid planeerida ning jagada infot koguste planeerimise osas,“ selgitas Terras. Lisaks on neil tulemas uus planeerimistarkvara, kuhu on külge pandud toodete miinimum ja maksimum parameetrid, ja kui toote hulk jõuab miinimumi, siis teeb see tellimisettepaneku. Tema sõnul saab seda süsteemi liita tulevikus ka iRimi kodulehega. Oleme ühinenud ka DataPooliga, mis pakub andmete tehnilist lahendust.

Jaekettide esindajad jagasid seminaril „Mida peab tootja teadma oma tooteid jaekaubandusse pakkudes?“ tootjatele näpunäiteid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara