Uuring: millisel kaubamärgil on parim hinna ja kvaliteedi suhe 

Esimene Eestis läbi viidud Best Buy Award uuring näitas, et hinna/kvaliteedi suhte osas annavad eestlased kõrgeima hinnangu sellistele ettevõtetele ja toodetele, nagu Tere, Kalev, Elion, Nivea, Samsung, Philips ja Volkswagen.

Need on Šveitsi organisatsiooni ICERTIAS läbi viidud esimese Best Buy Award uuringu tulemused Eestis. Kõnealune organisatsioon mõõdab kodanike kogemust ja rahulolu turustatavate toodete ja teenuste hinna/kvaliteedi suhtega. Eestis viidi uuring läbi 2013. aasta oktoobris.

Best Buy Award uuringu käigus uuriti, mis esindas vastajaile parimat hinna/kvaliteedi suhet, võttes aluseks nende isiklikud kogemused teatud toote- või teenusekategooriatega Eesti turul.

Hiljutine uuring Eestis hõlmas 57 erinevat majanduskategooriat sellistes sektorites, nagu jaekaubandus, toit, jalatsid, rõivad, kosmeetika, kodutehnika, sidevahendid, rahandus jne.

Best Buy Award uuringu küsimused olid avatud, st küsitletuile ei antud valikvastuseid. Nad said vabalt nimetada tootjaid ja teenusepakkujaid, kes nende kogemuste kohaselt pakkusid turul parimat hinna/kvaliteedi suhet.

Näiteks šokolaadi kategoorias esitati uuringus osalenuile järgmine küsimus: "Nimetage šokolaad, mis teie isikliku kogemuse ja arvamuse järgi pakub PARIMAT HINNA/KVALITEEDI suhet Eesti turul."

Enamik küsitletuist nimetas selle küsimuse vastuseks kaubamärki Kalev.

Näokreemi kategoorias sai samasuguse küsimuse puhul esimese koha (Eesti tarbijate suurima häältearvu) Nivea. Spordijalatsite kategoorias saavutas esikoha Nike.

Teiste Eestis uuritud kategooriate esikohtadele platseerusid Samsung (mobiiltelefonid), Volkswagen (pereautod), Dell (sülearvutid), Tere (piim), Elion (internetiteenuse pakkuja), Philips (köögiseadmed), Estonian Air (lennuettevõtja), Felix (ketšup), Saku (õlu) jt.

On oluline rõhutada, et Best Buy Award ei mõõda kaubamärgi väärtust ega turuosa. Turul pakutavate kaupade ja teenuste hinna/kvaliteedi suhet mõõdetakse üksnes tarbijate isiklike kogemuste, arvamuste ja rahulolu alusel.

Best Buy Award uuringu Eesti 2013/2014 viis läbi Šveitsi organisatsioon ICERTIAS – rahvusvaheline sertifitseerimisassotsiatsioon, kasutades valimina 1200 küsitletut. Tegemist oli vähemalt 15-aastaste internetikasutajatega, kes olid kõik Eesti kodanikud. Uuring viidi veebiküsimustiku abil läbi 1.-15. oktoobril 2013, järgides CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness) meetodit.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara