Suurim reklaamija on tänavu olnud Selver

Esimese üheksa kuu suurimaks reklaamijaks on tõusnud Selver, järgnevad kolm suurt Eesti telekommunikatsioonifirmat Elisa Eesti, EMT ja Tele2 Eesti.

Edetabelisse mahtusid veel suur joogitootja Saku Õlletehas, SMS-laene pakkuv Placet Group ning tavapärased esikümnereklaamijad Procter&Gamble, Rimi Baltic ja Tallink Grupp ning uustulnukana esikümnesse tõusnud ETK.

10 suuremat meediareklaamijat Eestis 2013. aasta esimese 9 kuu jooksul
1. SELVER
2. ELISA EESTI
3. EMT
4. TELE2 EESTI
5. SAKU ÕLLETEHAS
6. PLACET GROUP
7. PROCTER&GAMBLE
8. RIMI BALTIC
9. TALLINK GRUPP
10. ETK

Enim reklaamitud tootevaldkondade eesotsa on TNS Emori ärisuuna juhi Külli Esko sõnul taas tõusnud jaekaubandus, järgnevad masujärgselt taas mõnda aega liidripositsioonil olnud autod ja mobiilside. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on oma positsioone parandanud ehitusmaterjalid ja mööbel, ootuspäraselt suvise kategooriana on esikümnes ka alkohoolsed joogid ja reisijate vedu.

10 enam reklaamitud tooteharu Eestis 2013. aasta esimese 9 kuu jooksul
1. JAEKAUBANDUS
2. AUTOD 
3. MOBIILSIDE 
4. FINANTSASUTUSED, TEENUSED
5. EHITUSMATERJALID 
6. KONTSERDID, FESTIVALID
7. RAVIMID
8. MÖÖBEL
9. ALKOHOOLSED JOOGID 
10. REISIJATE VEDU
 

TNS Emori andmetel oli meediareklaamituru käive tänavu kolmandas kvartalis 18,12 miljonit eurot, kasvades sellesügiseste valimiste toel aastatagusega võrreldes 10,4% võrra. Esimese üheksa kuu lõikes kasvas reklaamikäive 4,4%, ulatudes 59,03 miljoni euroni.

„Kolmanda kvartali suuremad võitjad olid loomulikult need meediatüübid, kuhu valimisreklaami raha jõudis juba septembrikuus – näiteks välimeedia, kus vahetult enne valimisi reklaami teha ei tohigi,“ ütles Esko.

Meediatüüpidest oli Esko sõnul kolmandas kvartalis suurimas kasvutrendis välimeedia (31,4%), otsepost (20,7%), ajakirjad (20%) ja telereklaam (16,1%). Turu kasvuga samas tempos või aeglasemalt suurenesid käibed ka interneti- (10,3%) ja raadioturul (2,4%). Üsna ootuspäraselt jätkus aga ajalehtede väike langustrend (-6,1%).

Antud ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori Adexi reklaamimonitooringul, mis kaardistab 47 ajalehte, 57 ajakirja ja 20 telekanalit.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara