Autor: Maarit Eerme • 27. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kohandu tarbijate soovidele

Selveri turundusdirektori Ruth Aarma sõnul tuleb tarbijaid kuulata ning nende soovidele kohanduda ja pakkuda neile vajalikke kaupu.

Aarma rääkis turunduskonverentsil Wazzap „Trendid 2014“, et kauplejate jaoks on uus reaalsus see, et tarbijad külastavad mitmeid erinevaid kauplusi ning võrdlevad toodete hindu, kus saab enda meelepärase toote soodsamalt. „Hetkel külastab klient nädalas mitut erinevat toidukauplust,“ selgitas ta.

Teise trendina tõi Aarma välja selle, et klient otsivad kauplusest üha rohkem tooteid, mis sobivad toiduallergiaga inimestele, sest see on tema sõnul süvenev trend. „Tarbija on silmitsi enda murega ning kaupluste ja tootjate ülesanne on see kaupluses väga selgelt välja tuua, et klient leiaks vastava märgistusega tooted üles,“ ütles Aarma. Kinnitades, et nad soovivad laiendada enda sortimenti, kus kliendil oleks enda murega kergemini hakkama saada.

Selver on sellel aastal korraldanud kaks korda kampaania, kus küsivad klientide soove. „Hea on teada, mida klient soovib ning vastavalt sellele ka teda teenindada,“ kinnitas Aarma. Turundusosakond tegi selle raames väga tugevalt koostööd ostuosakonnaga, et soovid saaksid täidetud. „Kampaania alguses saadeti neile klientidele teade, kes jätsid enda telefoninumbri,  et nüüd on Teie soovitud mandariinid kohal.“

Aarma sõnul kompasid nad soovide kampaaniaga seda, et kas kliendid soovivad tavatoodet saada parema hinnaga või toodet, mida kunagi teatud hinnapunkti ei lasta. „Küsisime näiteks, et milliseid nõudepesutablette nad soovivad ning küsitlusest selgus, et kliendid soovisid kõige kallimat kaubamärki ning kampaanias müüs see ka väga hästi,“ selgitas Aarma.

„Tarbijate meediakäitumine on muutunud, kus nende silmapaarid liiguvad trükimeediast internetti ja arvutist mobiiliveebi,“ rääkis Aarma tarbijate meediakäitumise trendidest ja kuidas seeläbi ennast nähtavaks muuta. Aarma kinnitas, et tänane uus reaalsus on see, et tähelepanu võitmiseks tuleb teha midagi huvitavat, ennenägematut, suurt ja tähelepanuväärset. Selle juurde tõi ta näite ehitustarvete keti Bauhofi välireklaamikampaania, kus pandi inimene reklaamtahvlile rippuma.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757