Autor: Maarit Eerme • 29. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

M.V.Wool: kalakampaaniad toimivad edukalt ühes ketis korraga

M.V.Wooli müügidirektor Indrek Rajangu sõnul töötavad soodsa hinnaga kalakampaaniad korraga ühes ketis väga hästi, kus on võimalik müüa prognoositud kogus paari päevaga.

Rajangu sõnul on värske kala hinnad maailmaturul väga kõikuvad. „Praegu toome nädalas minimaalselt ühe rekkatäie kala Norrast, sest vähem ei ole mõtet,“ rääkis Rajangu.

Hetkel  on M.V.Wool´il põhikoostööpartneriteks kolm Norra kalaettevõtet, kellelt siis iga nädala alguses uuritakse hindasid, mida soovitakse saada järgmiseks nädalaks. „Norrakatega kahjuks ei ole võimalik atraktiivse hinnatasemega varem kui nädal enne kampaaniaid kokku leppida,“ rääkis Rajangu, seega käib nendega hinna kauplemine nädal ette.

Rajangu rääkis, et nemad teevad üldjuhul kalahinnakokkuleppe järgmiseks nädalaks tavaliselt teisipäeval või kolmapäeval. „Kui meil kala on kindlasti Norrast tarvis, siis reede peale antud kokkulepet kindlasti jätta ei saa, sest siis puudub kindlus, kas teda on üldse saada,“ selgitas ta. Lisades, et kui reedel ikkagi tehakse hea kalahinnapakkumine kindlale kogusele, siis üldiselt üritame seda ka ära võtta. „Kui meie kala võtame, siis samal hetkel ei jõua me jaekettidega kokkulepet sõlmida, vaid võtame pakutud koguse ära ning siis mõtleme edasi, mis sellest saama hakkab,“ selgitas Rajangu soodsa kala otsustusprotsessi. Lisades, et selles osas tuleb väga operatiivselt otsuseid vastu võtta.

„Kui oleksime ainult kala vahendaja, siis me kindlasti ei saaks teadmata kala realiseerimisvõimalusi selliseid kiireid otsuseid vastu võtta, vaid need  sünnivad tänu sellele, et meil on ka tootmine, mis võimaldab kala müümata jäämise riski maandada“ rääkis Rajangu.

M.V.Wool haldab hetkel Selverites kalalette, kus tegutsevad tema palgal olevad kalameistrid. „Nendes lettides kindlasti üle nädala vanust kala ei leia,“ kinnitas Rajangu. Lisades, et kui värsket kala jääb nädala jooksul realiseerimata, siis viime selle tööstusesse, kus töötleme selle säilivusaja sees  ümber soola- ja suitsukalaks ja seega saab toodetud uus toode endale ka uue säilivusaja.

Selgituseks, miks teeb Selver ja M.V. Wool kalaletis tihedat koostööd, siis Selveri tegevjuhi Andres Heinveri sõnul on M.V.Wool Eestis parimat valikut pakkuv kalatööstuse turuliider. „Kalaleti valiku paneme kokku koostöös ja hinnad kujunevad vastavalt turuolukorrale,“ kinnitas Heinver.

Selverist ostetakse kõige enam punast kala ning forelli ja lõhe müüd ning hinnad on suuresti mõjutatud maailmaturu tingimustest. „Meie klient hindab kõige enam kallima hinnaklassiga lõhefileed, mida sageli ka kampaaniahinnaga pakume,“ ütles Heinver.

Rajangu ei välista tulevikus ka mõne teise jaeketiga sellelaadse koostöö algust. „Hetkel me ei otsi aktiivselt võimalusi kalalettide haldamiseks teistesse jaekettidesse,“ rääkis Rajangu. Lisades, et Selveriga on koostöö toimunud juba üle kümne aasta ning selle ajaga on võimalikud erinevad arusaamised silutud.

„Me oleme kala juba niivõrd kaua müünud, et meil on kogemus, kui palju seda üldiselt müüakse, seega kauplusest tagasisaadetav kogus on suhteliselt väike,“ ütles Rajangu. Kampaaniate poole pealt ütles ta, et kui nemad ainukesena korraldavad hinnakampaaniaid, siis müüvad prognoositava kalakoguse maha paari päevaga, kuid kui kõigil jaekettidel on samal ajal kampaania, siis värsket kala on võimalik müüa nädal aega.

Soodsa värske kala kohta kauplustes kinnitas Rajangu, et nemad kui tarnijad alla omahinna kala ei müü. „See, et kampaaniakalale pannakse väga väike hind või sooritatakse miinusmüük, siis see on kaupluste turundusotsuste teema,“ selgitas ta. Lisades, et värsket kala müüakse soodsamalt, mis meelitab kliendid kauplusesse ning siis ostetakse ka muid asju ja sellega teenitakse kala madal hind tagasi.

M.V.Wool teeb koostööd ka Eesti kasvatajatega, kuid neil on aeg ajalt probleemiks olnud stabiilsus ning teinekord on ka kokkulepetest kinnipidamine osutunud probleemiks.  „Kui juba on ükskord probleem tekkinud, siis arvestame seda ka järgmine kord, kui sama kalapakkuja soovib meiega koostööd teha,“ on Rajangu resoluutne.

Rajangu sõnul neil maailmavallutuse plaane hetkel ei ole, kuid nad püüavad jõudumööda areneda. „Ekspordi suunal pingutame hetkel kõige rohkem,“ kinnitas ta. Lisades, et Kalaliit on neile väga suureks toeks olnud selles vallas ning suure tõenäosusega hakkavad nad kala tarnima ka Jaapanisse. Hetkel on peamised koostööpartnerid M.V. Woolil Skandinaavias, Iisraelis ja Itaalias. „Lähiajal näemegi kõige suuremat tulevikuperspektiivi   just Tokio ja Dubai suunal,“ oli Rajangu avameelne.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757