Sealihatootjad maitsetega mängida ei julge

Kuigi Eestis toodetakse sealiha isegi rohkem, kui sellele jagub kohalikul turul nõudlust, ei julge tootjad Eesti köögi alustalaga liialt eksperimenteerida, et mitte üha nõudlikumaid lihasööjaid ehmatada.

"Tarbijad ootavad tootjatelt vaheldusrikkust maitsetes, kuid tegemist on Eesti toidulaual eristaatuses tootega, millega eskperimenteerimisel tuleb olla äärmiselt ettevaatlik," rääkis Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektor Triin Lõoke täna turunduskonverentsil Wazzap?.

"Eestlastel on üha suurem huvi madalama rasva- ja soolasisaldusega liha vastu ja samas ka liha päritolu ja koostisosade vastu. Tarbijad eelistavad kodumaist liha, sest see seostub nende jaoks värskuse ja usaldusega. Eriti suur huvi on tekkinud tarbijatel viimasel aastal kõrgema lihasisaldusega vorsti vastu," selgitas Lõoke.

Ka lihatööstuses kõiguvad tarbijate ootused tootjale nädala lõikes. Argiõhtutel hindavad lihatarbijad Lõokese sõnul kiirelt ja mugavalt valmistatavaid lihatooteid, kuid nädalavahetustel on inimestel rohkem aega ise süüa teha ning siis leidub poelettidel ka vähem valmistooteid ning rohkem lihatooteid ise küpsetamiseks ja maitsestamiseks.

Sealiha toodetakse 119 protsenti Eesti turu nõudlusest, seega on sealiha oluline Eesti ekspordiartikkel. Eelmisel aastal tarbis eestlane keskmiselt 31,7 kilo sealiha, mis on olnud viimastel aastatel langeva trendiga.

Esikohal troonivale sealiha tarbimisele järgnevad eestlaste toidulaual linnuliha 22,6 kiloga ja veiseliha 10,2 kiloga inimese kohta, mis on võrdses suurusjärgus Euroopa keskmise lihatarbimisega.

Osale arutelus

  • Mari Mets

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara