Trend: pop-up kauplused

Ettevõtjad avavad üha rohkem pop-up-kauplusi uues keskkonnas, võitmaks seeläbi uusi kliente.

Novembri keskel avas kosmeetikatootja Joik ajutise kaupluse teises keskkonnas ehk pop-up kaupluse Skandinaavia disainipoes NORR11 Rotermanni kvartalis. Joiki turundus- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu ütles, et nende vabrikupood asub Tallinna kesklinnast kaugel ja ükski edasimüüja ei paku nende toodete täielikku kaubavalikut. „Seega otsustasime tulla kliendile lähemale,“ kinnitas ta.

NORR11 valiti põhjusel, et tegu on stiilse Taani ja Eesti disainmööblit müüva poega ja see näis sobiv koht nende toodete müügiks. „Lisaks võtab ta pärast pop-up-poodi ka meie küünlad endale müüki,“ oli Mäesalu rõõmus.

Joik teeb pop-up-poes mitu korda suuremat päevakäivet kui vabrikupoes Tänassilma teel.

Telliskivi loomelinnak pakub ettevõtjaile võimalust avada  pop-up-kauplus nende juures kuuks ajaks. Teenust hakkasid nad pakkuma mullu detsembrist. „Selle aja jooksul on pind olnud tühi vaid ühe kuu,“ kinnitas Telliskivi Loomelinnaku sisujuht Raimo Matvere. Ta lisas, et üldises plaanis on nende pop-up-poes olnud eelkõige rõivakauplused.

Matvere kinnitusel pole neil piirangud ettevõtetele, kes ennast pop-up-poes sisse seavad. „Näiteks veebruaris tuleb sellele pinnale hoopis muuseum,“ rääkis ta. Telliskivi pop-up-poodi kutsutakse tema sõnul eelkõige potentsiaalsed rentnikud, kes saavad kogemuse, kuidas on loomelinnakus tegutseda, et teha lihtsamalt edasisi otsuseid. „Näiteks looduskosmeetika pood Mimesis käis ajutisel pinnal ning nüüd avas meie juures statsionaarse kaupluse,“ ütles Matvere.

Kaupluse Reede juhataja Tanel Tepper rääkis, et neile tehti ettepanek pop-up-pinnale minekuks loomelinnakust. „Meie eesmärk oli teha ajutine laojääkide ja tootenäidiste müümise koht, mis on avatud paralleelselt meie kauplusega. Seega pop-up-pind tundus selleks hea valik,“ rääkis ta. Positiivse poolena tõi Tepper välja, et kulud olid madalad ja pind ei nõudnud lisainvesteeringuid.

Reede kaupluse juhataja sõnul jäi nende käive jaepoe kuukäibega võrreldes 6-10% piiresse. „Müügikasumit seetõttu ka ei teenitud, kaudselt kasumlik oli lihtsalt erinevatele kliendigruppidele nähtav olemine ja oma kaubamärkide nähtavaks tegemine,“ rääkis Reede juhataja. Lisades, et kuna kauplus on multibrändi kontseptsioon, siis peale laomüükide nähakse teise võimalusena mõnele brändile eraldi pop-up-poe loomist, mis oleks brändile pikemas perspektiivis kasulik ja osaks pikemast strateegiast.

Kellele sobib pop-up kauplus?

„Pop-up-kauplus sobib kindlasti eksperimentaalpoodidele, nišitoodete pakkujatele, kes saavad oma turgu, klientuuri ja asukohta testida,“ loetles Matvere. Lisades, et pop-up on hea koht lõpumüükide tegemiseks. Kolmandaks sobib Matvere sõnul see ettevõtmine ka neile isikutele, kes soovivad kõige riskivabamalt kaubanduses kätt proovida. „Samuti ei nõua antud kauplus suuri investeeringuid poepinda, sestap on see võimalus ettevõtetele, kes peavad väga väheste kuludega hakkama saamas, samas vajavad (ajutist) poepinda,“ kinnitas ta.

Matvere sõnul on neil pop-upi pidajale täpselt samad võimalused, mis teistel poetänaval poodi pidavatel ettevõtetel. „See puudutab ka meiepoolset tuge nii haldus- kui ka olmeküsimustes, märkis ta.

Kadri Mäesalu selgitas, et pop-up-kauplus on väga sarnane Joiki enda poega, sest sealt võetakse kaasa riiulid. „Ülejäänud ambientsi moodustab aga see ümbrus, kuhu pood üles seatakse,“ rääkis ta.

Joik ei välistanud tulevikus sarnaste ettevõtmiste toimumist. „See on hea võimalus inimestele kõiki tooteid tutvustada ja ise vahetult klientidega suhelda,“ sõnas Mäesalu. Samuti ei välistanud tulevikus sarnast ettevõtmise toimumist kauplus Reede. „Ajutised pinnad on aeg-ajalt vajalikud, eriti jaekaubanduse aktiivsematel kuudel nagu august, detsember ja aprill,“ ütles Reede poe juhataja Tanel Tepper.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara