75 protsenti tarbijatest eelistab kvaliteedimärgiga tooteid

TNS Emori läbiviidud uuringus selgub, et kvaliteedimärgiga tooteid eelistab otsuotsuse tegemisel alati või mõnikord ca kolmveerand tarbijatest.

Pääsukesemärki on TNS Emori värske uuringu kohaselt märganud 87 protsenti Eestimaa elanikest (eelmisel aastal 88%) ja ristikumärki 62 protsenti uuringus osalenutest. Märke märgatakse eelkõige toote pakendil, aga ka reklaamides, kusjuures reklaamides märkide märkamine on tänavu kasvanud 38 protsendini.

Kvaliteedimärgistusega tooteid kirjeldama sobivatest omadustest nimetati kõige enam Eestis tootmist ning eestimaist toorainet. Sagedamini kui varem toodi välja ka kvaliteetsust ning toiduekspertide kõrget hinnangut tootele. Pääsukesemärki tajutakse üha sagedamini toote kvaliteedile viitavana. Samuti seostatakse seda märki eestimaise tooraine kasutamisega. Ristikumärgi puhul on samuti sagenenud kvaliteedi väljatoomine. 

Usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu püsib kõrge – 9 inimest kümnest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseks. Uuringu põhjal on keskmisest rohkem märgistust täielikult usaldavaid tarbijaid kõrgema haridusega vastajate seas. Naised usaldavad märke kindlamalt kui mehed. Kvaliteedimärgiga tooteid eelistab ostuotsuse tegemisel alati või mõnikord ca kolmveerand tarbijatest.

Oktoobris korraldas TNS EMOR Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel uuringu kvaliteedimärkide Tunnustatud Eesti Maitse ja Tunnustatud Maitse tarbijate teadlikkuse kohta. Uuringus osales 1000 Eestimaa elanikku vanuses 15-74 eluaastat. Uuringu eesmärk oli teada saada, kuidas on muutunud tarbija teadlikkus kvaliteedimärkidest ja nende märkamise tase toidukaupadel, millised on trendid märgiga toodete eelistamisel, millised omadused kirjeldavad kvaliteedimärgiga tooteid ja kas tarbija peab toidukvaliteedimärke usaldusväärseteks.

Kokku on pääsukesemärgi kandmise õigus hetke seisuga 181 tootel ja ristikumärki võib kasutada 40 toote märgistusel. Märgi kandmise õigus antakse üheks aastaks, misjärel on võimalik litsentsilepingut aasta kaupa pikendada, kui toode vastab jätkuvalt mõlema märgi puhul kvaliteedile ja pääsukesemärgi puhul ka tooraine päritolule esitatavatele nõuetele.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara