Autor: Maarit Eerme • 5. detsember 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

75 protsenti tarbijatest eelistab kvaliteedimärgiga tooteid

TNS Emori läbiviidud uuringus selgub, et kvaliteedimärgiga tooteid eelistab otsuotsuse tegemisel alati või mõnikord ca kolmveerand tarbijatest.

Pääsukesemärki on TNS Emori värske uuringu kohaselt märganud 87 protsenti Eestimaa elanikest (eelmisel aastal 88%) ja ristikumärki 62 protsenti uuringus osalenutest. Märke märgatakse eelkõige toote pakendil, aga ka reklaamides, kusjuures reklaamides märkide märkamine on tänavu kasvanud 38 protsendini.

Kvaliteedimärgistusega tooteid kirjeldama sobivatest omadustest nimetati kõige enam Eestis tootmist ning eestimaist toorainet. Sagedamini kui varem toodi välja ka kvaliteetsust ning toiduekspertide kõrget hinnangut tootele. Pääsukesemärki tajutakse üha sagedamini toote kvaliteedile viitavana. Samuti seostatakse seda märki eestimaise tooraine kasutamisega. Ristikumärgi puhul on samuti sagenenud kvaliteedi väljatoomine. 

Usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu püsib kõrge – 9 inimest kümnest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseks. Uuringu põhjal on keskmisest rohkem märgistust täielikult usaldavaid tarbijaid kõrgema haridusega vastajate seas. Naised usaldavad märke kindlamalt kui mehed. Kvaliteedimärgiga tooteid eelistab ostuotsuse tegemisel alati või mõnikord ca kolmveerand tarbijatest.

Oktoobris korraldas TNS EMOR Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel uuringu kvaliteedimärkide Tunnustatud Eesti Maitse ja Tunnustatud Maitse tarbijate teadlikkuse kohta. Uuringus osales 1000 Eestimaa elanikku vanuses 15-74 eluaastat. Uuringu eesmärk oli teada saada, kuidas on muutunud tarbija teadlikkus kvaliteedimärkidest ja nende märkamise tase toidukaupadel, millised on trendid märgiga toodete eelistamisel, millised omadused kirjeldavad kvaliteedimärgiga tooteid ja kas tarbija peab toidukvaliteedimärke usaldusväärseteks.

Kokku on pääsukesemärgi kandmise õigus hetke seisuga 181 tootel ja ristikumärki võib kasutada 40 toote märgistusel. Märgi kandmise õigus antakse üheks aastaks, misjärel on võimalik litsentsilepingut aasta kaupa pikendada, kui toode vastab jätkuvalt mõlema märgi puhul kvaliteedile ja pääsukesemärgi puhul ka tooraine päritolule esitatavatele nõuetele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757