Allahindluste perioodil meelita klienti lihtsa sõnumiga

Eduka allahindluskampaania korraldamiseks ei piisa vaid soodsast hinnast. Tiheda konkurentsi tingimustes on tähtis edastada kliendile lihtne sõnum ning garanteerida kampaania käigus firmas veatu töökäik ja kauba olemasolu.

Baltika Grupi turundusjuhi Jaanika Terasmaa sõnul on sooduskampaaniat korraldades oluline kliendi jaoks arusaadav sõnum. Tänases tihedas konkurentsis, kus allahindlused on reeglina paljudes konkureerivates kauplustest korraga, ei taha klient näha eraldi vaeva, et soodustuse väärtust endale selgeks tegema hakata.

Sama seisukohta toetab ka NS Kinga turundusjuht Aleksander Rogozin. “Eelistame vältida olukordi, kus kampaania sõnumit on võimalik mitmeti tõlgendada,” selgitas ta.

Just seetõttu ei korralda firma näiteks soodustusi stiilis “allahindlus kuni 70%”, kus mainitud allahindlusprotsent kehtib kliendi jaoks vaid väga piiratud sortimendile. “Vahe allahindlusprotsentides võib esineda ainult sel juhul, kui klient ostab tooteid kliendikaardiga,” tõi NS Kinga turundusjuht välja erandjuhtumi.

Rogozini sõnul on põhjendatud, et kliendikaardi omanikud kui lojaalsed kliendid saavad rohkem privileege. “Muidu on aga ikkagi nii, et kui me kuulutame
välja 50% soodustuse, siis see kehtib kogu sordimendile,” ütles ta.

Kampaania kanal tuleb valida lähtuvalt klientidest ja tootest

Lisaks lihtsale sõnumile on Rimi turundusjuhi Andrija Lilleoja sõnul kampaania õnnestumiseks oluline seada enne paika aga eesmärgid ning vastavalt nendele valida kampaania mehaanika.

“Arusaadavalt on kõigil turundajatel soov tulla välja millegi originaalsega, ent paraku võib ekstra vagantse ning omanäolise sõnumi ja teostusega kampaania kliendi jaoks kaduma minna,” mainis Lilleoja ja lisas: “Olen seisukohal, et lihtsuses peitub jõud.”

Poekett Selver kasutab turundusjuhi Ruth Aarma sõnul klientide kampaaniast teavitamiseks kolme kanalit – need on otsepostitus, televisiooni ja internet. Kohapealne informatsioon on kampaania lisateavitus. “See kõnetab vaid kaupluses olevaid potentsiaalseid ostjaid,” selgitas Aarma.

NS Kinga turundusjuhi Aleksander Rogozini sõnul on nende firma jaoks kõige efektiivsemaks kampaania tegemise viisiks osutunud SMS-teavituste saatmine. “See on kontakt, mis loetakse igal juhul läbi ja millele tuleb ka alati tagasisidet,” ütles ta. Televisioon ja raadio on samuti head kanalid, kuid nende tõhususe mõõtmiseks on vaja läbi viia eraldi uuringud, mis on Rogozini sõnul omaette kulu.

Lihtsam viis ja ka mõnevõrra tõhusamad on reklaamida firmat ja toimuvaid kampaaniaid Rogozini sõnul linnaruumis asuvatel ekraanidel. “Klassikaline televisioon on liiga reklaami täis,” arvas NG Kinga turundusjuht.

“See ei tähenda, et me seda ei kasuta – me üritame olla igal pool olemas,” ütles ta, ent lisas, et töötajatelt saadud tagasiside põhjal on firma jõudnud järelduseni, et kaubanduskeskuste sisetelevisioon ja linnaruumis asuvad ekraanid on televisioonist hulga efektiivsemad kanalid.

Ootamatuteks olukordadeks tasub alati valmis olla

Lisaks reklaamile määravad kampaania õnnestumise Rogozini sõnul veel paljud tingimused – asukoht, aastaaeg ja isegi ilm.

“Lihtne näide – kui kevadel on ilm hea ja kõik õitseb, lähevad kevad- ja suvekingad hurraaga ära,” lausus Rogozin. Juhul, kui kevad hilineb ja sajab vihma või lund, on olukord arusaadavalt teine, klienti on raske poodi meelitada, olgu reklaam kui hea tahes.

Sarnasel seisukohal on ka Terasmaa. Kampaaniate toimumine, eesmärgid ja ülesehitus sõltuvad paljudest sageli väga kiiresti muutuvatest faktoritest. Lisaks ilmastikule veel turu olukorrast, kauba varudest, konkurentide tegevusest ja klientide käitumisest, loetles Terasmaa.

KOMMENTAAR: Jaekett kampaaniaga ei meelita
SILVER SÄGA, ASi Prisma Peremarketi turundusjuht

Oleme seda teed läinud, et meil ei ole lühiajalisi tootepakkumisi, kuna me ei pea õigeks, et jaekett või hankija peaks otsustama kliendi eest, millist toodet kliendid ühel või teisel päeval ostma peaks. Hooaja vaheldumisel (jaanuaris ja juulis) on küll Prismades garderoobi ja spordikaupades allahindlus. Nende allahindluste ulatus ja suurus sõltub laoseisu suurusest.

Osale arutelus

  • Inga Jakobson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara