Jõulud 2013: Tarbijad Euroopas

Euromonitori tarbijauuringute toimetaja Daphne Kasriel võtab kokku, kuidas Euroopa tarbijad valmistuvad jõuludeks ja millised on peamised trendid.

Kui mõningad Euroopa perekonnad tunnevad, et jõulud ahistavad neid, siis teised ostavad kalleid tehnikavidinaid ja disainer tooteid. Enamus Euroopa perekondadele on ühiseks jooneks see, et sellel perioodil hinnatakse perega veedetud aega, sõpradega pühade tähistamist ja nauditakse head sööki ja jooki ning tuntakse ennast õnnelikuna.

Kuid kuidas, on Euroopa tarbijad valmis lähenevateks jõuludeks?

Peamised trendid:
- Kaupu ostetakse läbi erinevate kanalite
- Kuna tarbijatel on raha vähe, siis unistatakse säästlikest jõuludest
- Jõulude eelne õnnetunne: üheskoos tagasi lapsepõlve
- Tarbimise vähenemine Ida-Euroopas
- Sarnased kingitused noortele ja vanadele
- Mõeldakse rohkem abivajajatele

Kuidas on võimalik ettevõtetel rohkem raha teenida?
- E-kaubandus muutub iga aastaga ühe olulisemaks, mistõttu tasub panustada ettevõtetel ostmisprotsessi mugavamaks muutmist just mobiiltelefonides ja tahvelarvutites. Sellest johtuvalt teevad inimesed sisseoste käigu pealt ja kiiresti.
- Kui inimeste eelarve on väike, siis tähtsal kohal on ikkagi söök ja jook. Pühade ajal ei koonerdata toidu osas.
- Tarbijad mõtlevad üha rohkem keskkonnasäästlikult ning kasutavad rohkem teise ringi ja ümbertöödeldud tooteid.

Jõulud on see periood, kus soovid saavad täidetud, unistused saavad teoks ning kauplustes kulutatakse rohkem raha. Digitaalne meedia aitab suurendada tarbijate soove ja ihasid. Jõulud on väga hea aeg, kus aktiviseerida sotsiaalsust ning teha kingitusi. Kauplustel tasub see aeg panustada meediasse ja sealt saada klientide tähelepanu.

Kaupu ostetakse läbi erinevate kanalite

Deloitte Iirimaa tarbijate uuringust selgus, et 43% inimestest kasutab nii interneti kui ka kauplust toodete otsimiseks, samu lahendusi kasutab toodete võrdlemiseks 55% vastajatest. 72% vastanutest kinnitas, et ostu soovitavad nad kauplusest, kuid 28% vastanutest kasutavad ostu sooritamiseks nii e- kui ka m-kaubanduse võimalusi.

Saksamaal moodustab raamatute, muusika, filmide ja tarkvara allalaadimine kogu meelelahutustoodete osakaalust 11%, selgub GfK uuringust. E-raamatute turuosa kogu raamatuturust on Saksamaal 40%, mis arvatavasti kasvab pühade perioodil veelgi. Rõivaste segmendis on kasvavas trendis naiste luksuslik aluspesu. Euromonitor International ennustab, et aluspesu läbimüük kasvab naiste rõivastest kõige enam.

Kuna tarbijatel on raha vähe, siis unistatakse säästlikest jõuludest

Kriisis Euroopa piirkondades tõmbavad tarbijad enda jõuluoste koomale. Hispaania kaupmehed otsivad võimalusi, kuidas suurendada tarbijate jõuludeks tehtavaid kulutusi. Kui näiteks 2012. Aastal kulutati jõulukingitusteks, sh mänguasjad, loteriipiletid, toit ja meelelahutus 560 eurot, siis aasta varem oli see summa 144 eurot suurem. Hetkel nähakse, et kulutused vähenevad veelgi.

Kreekas on jõulueelne müük vähenenud 20%, kuid igal aastal alates majanduskriisi algusest on tarbijad mugavusest hakanud kasutama rohkem internetikaubandust.

Deloitte sõnul tahavad tsehhid jõuluperioodiks unustada majanduskriisi ja enda probleemid. Uuringu kohaselt saavad Tsehhi lapsed keskmiselt 5 kingitust. Tänavu jõuab nende laste kingikottidesse elektroonikat, puidust mänguasju ja lauamänge.

Jõulude eelne õnnetunne: üheskoos tagasi lapsepõlve

Jõulude periood hakkab igal aastal üha varem. Mõningad inimesed kaebavad, et jõulumaagia kaob, kui oktoobris on juba kaupmeestel jõulutuled ning jõulukaunistused väljas ja lettidelt võib leida piparkooke.

Kui jõulueelne periood võib olla ärevust ja stressi tekitav, siis mõnusat jõulutunnet aitab üleval hoida erilised jõulutuled Oxford Streetil või Rooma jõulutulede festival. Hollandis Gouda linnas tulevad inimesed kokku, et üheskoos süüdata jõulutuled ning Taanis antakse igal aastal välja Tuborgi jõuluõlut, mida saab testida erinevates baarides.

Tarbimise vähenemine Ida-Euroopas

Jõulud Ida-Euroopas on väga spirituaalsed, laiali jagatakse vähem kingitusi kui Läänes. Leedus, nagu ka paljudes teistes kristlikes riikides, pakub pühade periood võimalust veeta rahulikult aega pere keskel, kaunistada jõulupuud ning üheskoos süüa teha ja küpsetada. Võib oodata, et jõuluostud tehakse Baltikumi esimesest Ikea kauplusest, ennustab Leedu Tribune. „Ikeast sisseoste tehes võidavad madala ja keskmise sissetulekuga Leedu tarbijad nagu seda on teinud tarbijad teistest riikidest.“

Katoliiklikes riikides nagu Poola, on fookuses palvetamine ja osalemine kesköistel missadel. Mitmetes Ida-Euroopa riikides on traditsiooniks saanud kaheteistkümne käiguline lõuna, mis on tänutäheks kaheteistkümnele apostlile.

Sarnased kingitused noortele ja vanadele

Nii mõnegi jõulukuuse alla jõuab 5nda generatsiooni iPad. Teisteks populaarseteks kingitusteks on kuldne iPhone ja teised nutitelefonid. John Lewis arvan, et nende tõeline müügihitt on iPad Mini. Squidoo.com reastas must have mänguasja: Ben 10 patrullauto, Swarovski kristallidega Mercedese mudelauto, video Barbie, tantsiv prügiauto, Go Go Kung Zhu hamster ja Lego tuletõrjejaam. Kuid riided, Lego, rattad ja spordirõivad on traditsioonilised jõulukingitused. Näiteks 2012. aastal kasvas sporditarvete müük Ida-Euroopas 8,6%.

Mõeldakse rohkem abivajajatele

Jõulud on hea aeg mõelda abivajajatele ning teha nende jaoks midagi head. Sellel perioodil on hea võimalus saata kodutututele ja abivajajatele riideid ja toitu. Southamponis on fond, kes kogus raha kohalike laste toetuseks. Müncheni ajaleht annab igal aastal välja advendi kalendrit, kus on välja toodud perekonnad või isikud, keda on tarvis toetada.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara