Jõulud kergitasid enim üle 20-euroseid kaardimakseid

Jõulukuul tõusis 20-eurost suuremate kaardimaksete arv ja vähenes alla 10-euroste kaardimaksete arv, andes vihje jõuluväljaminekuteks tehtavate väljaminekute suurusele, selgs Swedbanki eraisikute kaardimaksete statistikast.

Iga aasta viimasel kuul kasvab üle 20-euroste kaardimaksete osakaal ligi 22%ni, ehkki tavapäraselt moodustavad need kõikidest eraisikute kaardimaksetest 17%. Samuti nähtus Swedbanki andmetest, et aasta viimasel kuul suureneb kaardimaksete arv ca 10 000 võrra, summaarselt umbkaudu 30 miljonit eurot.

Swedbanki jaepanganduse divisjoni juhi Ulla Ilissoni sõnul on see märgiks jõuludega seotud ostukäitumisest.  “Tavapärasemast kallimaid oste kipuvad inimesed tegema just aasta viimasel kuul. Oma osa inimeste ostukäitumises on ka jõulupakkumistel, millega paljud kaasa lähevad,” märkis Ilisson. “Ostunimekirjade tegemine ja pühade kuludeks konkreetsete summade planeerimine aitavad hoida kulud kontrolli all ning vältida üle jõu käivate emotsiooniostude tegemist,” lisas ta.

Kaardimaksete statistika järgi on kõige levinumad 5-10 eurosed kaardimaksed just nii suur on iga neljas makse. Kõige vähem kasutatakse kaardimakset kuni eurose ostu eest tasumisel. Samas moodustavad alla 5-eurosed maksed 35% kaardiga makstud summadest. “Alla 5-euroste summade suur osakaal kaardimaksetes annab tunnistust kaardimakse mugavusest müntide lugemise ees. Oma osa on ka vajadusel sooritada makse kiiresti – sobivas vääringus müntide kokku lugemine võtab sageli enam aega kui kaardimakse,” lausus Ulla Illison.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara