Jaemüük jätkab kasvulainel

Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 379,6 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 295 eurot elaniku kohta.

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes eelmise aasta novembris 2012. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 7%, teatab statistikaamet.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2012. aasta novembriga võrreldes 14%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) jäi müük varasema aastaga võrreldes samale tasemele.

Novembris suurenes jaemüük enim kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus jaemüük kasvas aastaga 65%. Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike – 2013. aasta novembris oli see 1,9%.

Keskmisest enam suurenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 26%) ning posti või interneti teel (kasv 24%).

Novembris kiirenes märkimisväärselt jaemüügi kasvutempo tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes. Kui oktoobris pöördus nende kaupluste jaemüük pärast neli kuud kestnud langust taas tõusule ning kasvas aastases võrdluses 4%, siis novembris oli kasv 11%.

Jaemüük suurenes ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 9%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 3%).

Jaemüük toidukaupade kauplustes oli novembris ja oktoobris küllaltki stabiilne. Novembris suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük 2012. aasta sama kuuga võrreldes 4%.

Mootorikütuse jaemüük jäi 2012. aasta novembriga võrreldes püsivhindades samale tasemele.

Võrreldes oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%. Eelmise aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2012. aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 449 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. 2012. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 5%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 5%.

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara