Tarbijahinnaindeksi aastamuutust mõjutas enim elekter

Tarbijahinnaindeks tõusis eelmisel aastal 2012. aasta keskmisega võrreldes 2,8%, teatab statistikaamet.

Tarbijahinnaindeksi aastamuutuse suurimaks mõjutajaks oli kodudesse jõudnud elektri 28,7%-line kallinemine, mis andis kogutõusust kaks kolmandikku. Suuremat mõju avaldasid veel toidu 4,9%-line kallinemine ja transpordi 3,5%-line odavnemine. Mootorikütus oli 3,7% odavam kui 2012. aastal.

2013. aastal kallinesid 2012. aasta keskmisega võrreldes toidukaupadest enim kartul (39%) ja värske köögivili (16%) ning odavnesid kohv ja suhkur (11%).

Viimase viieteistkümne aasta jooksul on tarbijahinnaindeksi aastamuutus olnud alla 3% kahel korral: 2009. aastal -0,1% ja 2003. aastal 1,3%. 3% oli aastamuutus 2010. ja 2004. aastal.

Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti 2013

 

Kaubagrupp2012-2013, %
KOKKU2,8
Toit ja mittealkohoolsed joogid4,1
Alkohoolsed joogid ja tubakas5,1
Riietus ja jalatsid4,3
Eluase8,8
Majapidamine1
Tervishoid6
Transport-3,5
Side-9,8
Vaba aeg1,9
Haridus ja lasteasutused-3,2
Söömine väljaspool kodu, majutus6,5
Mitmesugused kaubad ja teenused2

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara