Koduekstra eelistab osta ühelt hankijalt võimalikult palju

Kodu- ja esmatarbekaupade kaupluseketi Koduekstra juhatuse liige Tõnu Lemsaar ütles online-intervjuus, et nad eelistavad hankijaid, kes suudavad pakkuda võimalikult suurt tooteportfelli.

Koduekstra kaupluses on Eesti hankijaid ostumahu järgi ca 25%. "Eelistame hankijaid, kes suudavad pakkuda võimalikult suurt tooteportfelli, et hoida tehingukulud võimalikult madalad," rääkis Lemsaar kaubavalikust Koduekstra kaupluses. Lisades, et hinnasurve on olnud kogu aeg ning nende töö ongi hoida seda nii palju tagasi kui võimalik.

Lemsaar peab Novaluxi kauplusteketi ostmist õigeks otsuseks, sest see andis neile kauplusepinda seal, kus neid veel ei olnud.

Lisaks rääkis Lemsaar, et uut kaubanduspinda on väga raske leida, sest nad eelistavad paikneda keskuse esimesel korrusel peamise kliendikoridori ääres.

Loe altpoolt edasi, mida Lemsaar vastas töötajate palga, nende väljast toomise, raamatupidamise, Tiimari keti ostmise ja tehnoloogliste uuenduste kohta.

VASTATUD KÜSIMUSED

Kas Novaluxi ost on ennast õigustanud? Kumma poolt tuli ostu-müügi ettepanek ja kui kaua te seda kaalusite?

Ettepanek müügiks tuli Novaluxi poolelt. Kuivõrd nägime suurepärast võimalust kiireks kasvamiseks ja Koduekstra kaupluste viimist veel katmata piirkondadesse, siis otsustamine ei võtnud kaua, küll aga läbirääkimised, mis kestsid pea aasta. Ostuga oleme rahul ja tehing on ennast ilusasti õigustanud.

Kui suur käibekasv oli Teil möödunud aastal ning kui suurt tõusu ennustate uuelt aastalt?

Auditeerimata tulemuste põhjal kasvatasime eelmisel aastal käivet 21,5%. Alanud aastalt ootame 9% käibekasvu, mis sisaldab ka kolme uue poe avamisest tulenevat kasvu.

Millised on Teie keti kõige enammüüdavamad tooted? Ning millist koostööpartnerit te endale veel otsite, milliseid tooteid sooviksite sisse osta ja edasi müüa?

Koduekstra tootestrateegia näeb ette laia valiku ja eripäraste kodukaupade pakkumist. Kliendid kiidavadki meid eelkõige eeltoodu põhjal ja see on ka eelduseks koostööpartnerite valikul. Koostööpartner peab suutma pakkuda uut ja eristuvat kaupa, mitte seda sama, mida kõigile teistelegi jaekettidele. Kuivõrd kohalikelt vahendajatelt ostetava kauba hind ei jäta enamasti piisavalt meile kasumimarginaali, siis valdava osa oma kaubamahtudest ostame Euroopast ja Aasiast otse tootjatelt. Enimmüüdavad tooted on tihedalt seotud meie äri hooajalisusega. Oleme defineerinud kaheksa hooaega, millistest suurim on jõulud. Erinevad jõulutooted ongi meie tootetoppides, erilisteks hittideks kujunesid erinevad hobuseaastaga seotud tooted.

Tere Tõnu. Kena hobuse aastat Sulle ja Teie kollektiivile ! On siis selle aasta plaanid paigas? Meil sellel aastal ümberkorraldused Haapsalu Kaubamajas ja teisel poolaastal vabaneb teisel korrusel pinda, olete Te huvitatud ? Aga kõike kena Teile selles aastal. Raimond Lunev . Tel. 5053016

Tere Raimond! Head hobuse aastat sullegi ja Haapsalu Tarbijate Ühistule! Palun pane detailid meile e-kirjaga teele aadressil koduekstra@koduekstra.ee ja me kaalume läbi. Eriti hea oleks, kui esimesel korrusel oleks pinda pakkuda.

Pole saladus, et paljusid jaekaubandusettevõtteid Eestis toetatakase püsima jäämiseks nende emaettevõtete poolt, milline on Koduekstra seis, kas ettevõte suudaks positiivset tulemust näidata ka ilma Soome poolse Tammer-Tukku toeta?

Koduekstra teeb oma tulemused ise oma tubli meeskonnaga. Surutise aastatel läbisime märkimisväärsed ümberkorraldused uuendades kontseptsiooni, avades uusi kauplusi ja värskendades toote- ja turundusstrateegiat. See on andnud ettevõttele kena kasvu. Täna on ettevõte tugevam, kui kunagi varem ja tulemus on positiivne. P.S. Tammer Tukku ei ole Koduekstra emaettevõtte vaid koostööpartner.

Lp hr Lemsaar. Kas Koduekstra OÜ on sobiva pakkumise korral valmis kaaluma oma jaeketi müüki?

See on küsimus omanikeringile. Kui vastav pakkumine peaks tulema, siis kindlasti seda ka arutatakse.

Kuidas tunnetate konkurentsisituatsiooni? Kellel kõige tihedamalt silma peal hoiate?

Konkurents on tihe. Suurimad konkurendid on suured hüper- ja supermarketid, kodukaupu müüvad ehituspoed, kui ka spetsialiseerunud kodukaupade poed. Kõiki neid ka jälgime.

Tere kas Koduekstra kauplus pole kunagi kaalunud tähtpäevadel toidukaupade müüki kampaaniate raames st jäägid hankijale tagasi. Lisakäive, riskid olematud - tarnija toob kohale, viib jäägid ära ning maksab veel peale, ning maksab vasavalt müükide peale.

Oleme kaalunud ja seda ka testi korras katsetanud. Ei ole välistatud, et ühel ilusal päeval saab see ka meie strateegia osaks!

Kas Teil on plaan osta ka Tiimari, kes hetkel laiub pankroti veerel? Kui ei, siis miks?

Kui pakutakse, siis kaalume seda. Kindlasti nõuaks see täiesti uut strateegiat ja kontseptsiooni, kuivõrd nii pisikesi poode me hetkel ei pea ja Koduekstra kontseptsiooni jaoks nad ei sobi.

Milline näeb välja Koduekstra kauplus 10 aasta pärast? Millises suunas soovite areneda ja edasi liikuda?

10 aastaseid plaane on ohtlik teha, kuna igapäevane ärikeskkond on väga muutuv. Pigem on mõistlik keskenduda 5 aasta perspektiivile. Kindlasti suureneb sisustuskaupade osakaal ja erinevad IT lahendused põimuvad tihedamalt meie ostukeskkonna, ostuharjumuste ja -meetoditega. Ei ole välistatud ka meie äri spetsialiseerumine. Strateegia on teadupärast saladus ja kõiki kaarte ei saa avada.

Kuidas on Koduekstras korraldatud raamatupidamine? Mitut raamatupidajat vajate ja millist tarkvara kasutate? Mida oma raamatupidajatelt ootate?

Koduekstras hoiavad raamatupidamise korras kolm väga tubli inimest - kaks raamatupidajat ja lisaks finantsjuht. Tarkvaraks on Standard Books. Raamatupidajatelt ootan eelkõige väga head ametialast pädevust, täpsust, kiirust ja korrektsust, kuid kindlasti ka oskust lihtsas keeles oma valdkonna lahti rääkimist teistele meeskonna liikmetele.

Minu tuttavad alustavad ettevõtjad arutasid just eile, et tahavad osata majandusaasta aruannet koostada ja raamatupidamisest aru saada kasvõi selleks, et hiljem palgatud raamatupidaja tööl silma peal hoida. Milline on Teie kokkupuude raamatupidamisega? Kas Teile meeldib töö numbritega?

Tänapäevane ettevõtte juht peab paratamatult aru saama raamatupidamise põhimõtetest, muidu on väga keeruline üldse olla juht ja tulemusi koju tuua. Olen oma õpingutes läbinud nii raamatupidamise kui ka finantsjuhtimise valdkonnad. Numbritega töö on minu jaoks alati huvitav olnud, kuivõrd need annavad tööle mõõdetavuse ja elimineerivad subjektiivsuse.

Mida Teie kui ettevõtja arvate töötamise registri loomise ideest? Ootate pikisilmi?

Mündil on mitu tahku. Seaduskuulekatele ettevõtetele paneb see täiendava halduskoormuse, samas annab neile ka teatava eelise tööjõuturul töötajate palkamisel võrreldes mitte seaduskuulekate ettevõtetega. Töötaja eelistab kindlasti korrektselt käituvaid tööandjaid, keda võib usaldada, et palk on ametlik ja maksud ausalt makstud.

Palun kirjeldage oma müüginumbreid ja nende seost üldise majanduskasvuga. IKEA müük tõusis korralikult just kriisiaastatel. Kuivõrd teil on odavama hinnaklassi tooted, kas teil on ka tunda, et kehvematel aastatel käib ostjaid rohkem? Kes on teie põhilised tarnijad ja kui tihti neid muudate? Kas praegu on sisseostmisel tunda hinnasurvet?

Netokäibe trend on olnud järgnev: 2009 a. kasv +18,1%, 2010 a. langus -5,1%, 2011 a. kasv +9,2%, 2012 a. kasv +21,9%, 2013 a. kasv auditeerimata tulemuste põhjal +21,5%. Arvan, et numbrid on kõnekad ja kõrvale üldist majanduse trendi ei olegi mõtet tooma hakata. Oleme pidevalt tegelenud aktiivselt ettevõtte arendamise ja laiendamisega ning sealt on tulnud ka kasvud. Ainsaks erandiks oli 2010, kus oli väike tagasilöök. Peamised tarnijad on piiritagused (vt. ka eelpoolt toodud küsimuse vastus), Eesti hankijaid on ostumahu järgi ca 25%. Tarnijate vahetamine ei ole eesmärk omaette, pigem otsime nende tootevalikus värskust. Eelistame hankijaid, kes suudavad pakkuda võimalikult suurt tooteportfelli, et hoida tehingukulud võimalikult madalad. Hinnasurve on olemas olnud kogu aeg (ka surutise aastatel), aga eks see olegi meie töö hoida seda nii palju tagasi, kui võimalik.

Viimasel ajal on palju räägitud sellest, et Eesti inimene ei ole enam valmis 350eurose miinimumpalga eest töötama ja kui palku tõsta ei suudeta, tuleb hakata töötajaid sisse tooma. Kui kerge on teil töötajaid leida? Kui konkurentsivõimeline on teie palk?

Müüjate leidmine on raskem eelkõige Tallinnas, kus Soome lähemal ja ka hooajatöid tekib suvel rohkem. Samas oleme müüjad ikkagi leidnud. Meie palgatase on turu tasemel. Lisaks põhipalgale on töötajatel võimalik teenida ka lisatasu, kui müügid ületavad kuu müügieesmärke. Müüjate piiri tagant sissetoomine ei ole kaubanduses lahendus, kuna müüja peab valdama riigikeelt.

Mind huvitab Teie ettevõtte sotsiaalne vastutustundlikkus. Olgem ausad, et Te müüte ka palju pudi-padi, mille tootmiseks kulutatakse mõttetult ressursse ja suures pildis pole inimkonnal neid asju vaja. Kas ja kuidas panustate sellesse, et korvata selliste asjade tootmist keskkonnale? Kas te kontrollite seda, kes ja mis tingimustes teile tooteid toodab?

Lihtsalt ära elamiseks vajab inimene tõenäoliselt tõesti väga vähe. Samas teeb iga inimene ise valiku, mida ja kui palju tarbib ning kuidas ta enda poolt tarbitavat defineerib. Äriettevõttena anname oma osa läbi selle, et ostame kauba usaldusväärsetelt koostööpartneritelt, maksame ausalt makse ning tagame kõigi taaskasutusnõuete korrektse täitmise.

Kui suur on praegu konkurents hea kaubanduspindade leidmiseks?

Kui vaadata korralikke kaubanduskeskusi, siis vabu pindu praktiliselt ei olegi. Koduekstra vaatevinklist mängib ka pinna suuruse küsimus. Meie soovitud pind jääb vahemikku 500 – 600 m2 ja see peaks paiknema esimesel korrusel peamise kliendikordori ääres.

Milliseid tehnoloogilisi uuendusi plaanite kauplustes kasutusele võtta? Millal võiks Koduekstra kauplustes näha iseteeninduskassasid?

Iseteeninduskassasid kasutatakse eelkõige väga suure kliendivooga kauplustes, kus tavakassadega ei jõuta kogu kliendivoogu tipptunni ajal ära teenindada. Koduekstrates on 2-3 kassat, mis suudavad enamasti mõistliku ajaga kliendid ära teenindada. Samas oleme tehnoloogilistele uuendustele väga avatud ja ei välista, et rakendame iseteeninduskassasid tulevikus oma suuremates kauplustes. Muud tehnoloogilised uuendused teeme avalikuks juurutamise hetkel, et oleks üllatusi ja põnevust!

Mööbel on väga tihedalt koduga seotud. Millal võiks Koduekstra valikust leida mõne korraliku laua, diivani või kummuti.

Laudu ja kummuteid oleme ka senini müünud suurtes kauplustes, kuid mitte püsivalikuna. Aiamööblit müüme suviti laias valikus.

Osale arutelus

  • Tõnu Lemsaar

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara