Tulevikus hakkab järjest rohkem tarbijaid viima oma raha välismaa e-poodidesse

Teemal Aasta Turundustegu 2013 avaldab arvamust Best Marketing Internationali juhataja Hando Sinisalu.

Kuna turundus on muutunud täpsemini sihituks, siis paljud kampaaniad, mis pole minusuguste sihtrühmale mõeldud, jäävadki märkamatuks. Seepärast ootan suure huviga Aasta Turundustegu konkursitöid, et saada ülevaade eelmisel aastal tehtust.

Massikampaaniatest jäid kõige rohkem silma kaks asja. Kõigepealt H&M-i turuletulek Eestis. Eriti õnnestunud oli selle kampaania suhtekorralduslik külg, ajakirjanikud tegid pealtnäha tavalise kaubamaja avamisest tõelise meediasündmuse.

Samamoodi suudeti väga oskuslikult buzzi tekitada Robbie Williamsi kontserdiga seoses. Jällegi mängis kandvat rolli professionaalne suhtekorraldus, mitte niivõrd massiivne meediakasutus.

Minu enda kui tarbija jaoks oli 2013. aasta märgiline selle poolest, et märkimisväärse osa minu kulutustest moodustasid välisriikidest ostetud e-teenused.

Oma ettevõtte jaoks ostsin reklaami Facebookist ja LinkedInist. Muusika kuulamiseks tarbin Spotify tasulist teenust. Faile hoian Dropboxis. Suurema osa lennupileteid ostsin ebookersist. Raamatuid ostsin kõige rohkem Amazonist. Filme vaatan Netflixist ja kõik tasulised äpp-id minu telefonis on ostetud Play Store'ist.

Prognoosin, et tulevikus hakkab järjest rohkem tarbijaid viima oma raha välismaa e-poodidesse. See on Eesti tootearendajatele ja turundajatele väga suur väljakutse. 

Tegu on arvamusavaldusega, ametliku Aasta Turundustegu 2013 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertþürii. Võitja selgub Password 2014 auhinnagalal 27. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis.

 

 

Osale arutelus

  • Hando Sinisalu, Silja Oja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara